بخش استانی سومین رویداد ملی فهما در استان لرستان برگزار شد
بخش استاني سومين رويداد ملي فهما در استان لرستان برگزار شد

بخش استانی سومین رویداد ملی فهما در استان لرستان برگزار شد

بخش داوري سومين رويداد ملي فهما در استان لرستان برگزار و 12 کانون فرهنگي هنري برگزيده استاني به مرحله کشوري اين رويداد ملي راه يافتند.
شناسه خبر : 34243 تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۵۰

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای )فهما(، اظهار داشت: بخش داوری مرحله استانی سومین رویداد ملی فهما با حضور کارشناسان کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور وکارشناسان ستاد کانون های مساجد استان لرستان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

« محمد ابدالی پور» با اشاره به اینکه 352 کانون فرهنگی هنری استان لرستان در سومین رویداد ملی فهما مشارکت داشته اند، افزود: پس از داواری آثار ثبت شده در سامانه بچه های مسجد، 12 کانون برتر استان لرستان به بخش کشوری این سری از مسابقات راه یافتند.

ابدالی پور بیان کرد: کسب 60-70درصد امتیاز رواق مورد نظر، دریافت مجوزالکترونیکی از سامانه فهما و کسب حداقل30-40 درصد امتیاز در رواق های نور و یک رواق از شبستان هنر  از شاخص های عمومی انتخاب کانون های برتر در هر رواق نام برد.

 مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان افزود: رویداد ملی فهما در سومین دوره برگزاری خود و در قالب ثبت فعالیت‌های کانون های مساجد در سامانه بچه های مسجد با شعار «به توان مردم»  طراحی شد که شامل سه شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری و 12 رواق زیرمجموعه با عناوین ترنج، دانش، رسانه، سرود، فن آوری، فیلم، نمایش ، قلم، کارآفرینی، کتاب، نور و همدلی بیش از 40 برنامه را در بردارد.

وی افزود: در سومین رویداد ملی فهما با رصد و پالایش مستمر و منظم، جریان حرکت و فعالیت کانون ها ارزیابی و امتیاز دهی می شود  و با لحاظ محدودیت ها، اقتضائات جغرافیایی و ظرفیت های محلی کانون هایی فرهنگی هنری مساجد و استان ها رتبه بندی شده و پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی(پایتخت فهما) معرفی می شود.

ابدالی پور ادامه داد: فعالیت ها  و آثار ثبت شده در دو سطح استانی و ملی ارزیابی می شود و کانون های برتر بر اساس مجموع امتیاز کسب  شده  و کیفیت فعالیت میدانی خود در رواق های 12 گانه رتبه بندی شده و در هر رواق کانون برتر استان به شرط کسب حداقل امتیاز مورد نیاز به مرحله داوری نهایی راه پیدا خواهد کرد.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان اظهار کرد: سومین رویداد ملی فهما در 12 رواق برگزار شده است، که ارزیابی ها آثار کانون های مساجد از 14 دی ماه سال جاری آغاز  و تا 30 دی ماه ادامه خواهد داشت  و نتایج نهایی تا 22 بهمن ماه همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران  اعلام می شود.