طرح سه شنبه های تکریم نقطه عطف رویداد ملی فهماست
طرح سه شنبه هاي تکريم نقطه عطف رويداد ملي فهماست
مدیرکانون فرهنگی هنری شهید رنجبر:

طرح سه شنبه های تکریم نقطه عطف رویداد ملی فهماست

عاليزاده با اشاره به اينکه رويداد فهما بستر رقابت سالم بين کانون هاي مساجد است، گفت: طرح سه شنبه هاي تکريم نقطه عطف رويداد ملي فهماست
شناسه خبر : 34244 تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۵۶
«امین عالیزاده» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای )فهما(،  با اشاره به نقش فهما و ثبت فعالیت های کانون در سامانه بچه های مسجد، اظهار داشت: دیده شدن، اشتراک محتوا، سطح بندی و ارتقا، هماهنگی و انسجام از آثار مثبت سومین رویداد ملی فهماست.

وی با اشاره به اهمیت رویداد فهما در تقویت فعالیت های مسجد محور، افزود: انگیزه بخشی و ایجاد محیط فعالیت و رقابت سالم  برای  کانون های فرهنگی از مهم ترین دستاورد های رویداد ملی فهما بود.

مدیرکانون فرهنگی هنری شهید رنجبر خاطرنشان کرد: ترویج آموزه های قرآنی، سیره نبوی و مکتب اهل بیت (ع)، عمران معنوی مساجد، جذب نوجوانان و جوانان به مساجد، مقابله با توطئه های دشمن و کادرسازی برای آینده نظام ازجمله اهداف تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

وی با اشاره به نقاط قوت و موثر بسیاررویداد ملی فهما، اظهار کرد: طرح سه شنبه های تکریم از نقاط عطف سومین رویدادملی فهما بود.

عالیزاده  با اشاره به توجه سومین رویداد ملی فهما به فعالیت های مربوط به حوزه کتاب و کتابخوانی، بیان کرد: با توجه به تاثیر گذاری کتاب  و کتابخوانی انواع کتاب این شاخص را هم می توان از نقاط قوت سومین رویداد ملی فهما نامید.

وی ادامه داد:  در کانون فرهنگی هنری شهید رنجبر تلاش شد با نیاز سنجی از مخاطبان کانون، کتاب های عمومی و تخصصی معرفی و مسابقات قرآنی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برگزار شود.

عالیزاده تصریح کرد: همچنین  طرح تهیه کتاب صوتی برای کتاب های دینی اعتقادی فرهنگی و علمی در دستور کار فعالان کانون فرهنگی هنری شهید رنجبر قرار گرفت.

وی  با اشاره به امتیاز کانون فرهنگی هنری شهید رنجبر در سومین رویداد ملی فهما، افزود: با توجه به ثبت فعالیت های این کانون در سامانه بچه های مسجد، این کانون در سومین رویداد فهما 14 هزار و 107 امیتاز کسب نموده است.

عالیزاده با اشاره به اینکه بیشترین فعالیت کانون فرهنگی هنری شهید رنجبر در بخش فرهنگ به ثبت رسیده است، ابراز کرد: در این شاخص ارزیابی کانون فرهنگی هنری شهید رنجبر  6 هزار و 140 امتیاز کسب کرده است.

مدیرکانون فرهنگی هنری شهید رنجبر با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری شهید رنجبر طی 30 دی ماه سال 1391 تاسیس شده است، افزود: این کانون فرهنگی هنری مسجد هم اکنون 828 عضو فعال دارد.

درسومین رویداد ملی فهما با رصد و پالایش مستمر و منظم، جریان حرکت و فعالیت کانون ها ارزیابی و امتیاز دهی می شود  و با لحاظ محدودیت ها، اقتضائات جغرافیایی و ظرفیت های محلی کانون هایی فرهنگی هنری مساجد و استان ها رتبه بندی شده و پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی(پایتخت فهما) معرفی می شود.

 

فعالیت ها  و آثار ثبت شده در دو سطح استانی و ملی ارزیابی می شود و کانون های برتر بر اساس مجموع امتیاز کسب  شده  و کیفیت فعالیت میدانی خود در رواق های 12 گانه رتبه بندی شده و در هر رواق کانون برتر استان به شرط کسب حداقل امتیاز مورد نیاز به مرحله داوری نهایی راه پیدا خواهد کرد.

 

سومین رویداد ملی فهما در 12 رواق برگزار شده است، که ارزیابی ها آثار کانون های مساجد از 14 دی ماه سال جاری آغاز  و تا 30 دی ماه ادامه خواهد داشت  و نتایج نهایی تا 22 بهمن ماه همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران  اعلام می شود.