زنان نقشی بی‌بدیلی در تربیت صحیح فرزندان دارند
زنان نقشي بي‌بديلي در تربيت صحيح فرزندان دارند
مدیرکانون فرهنگی هنری ولایت:

زنان نقشی بی‌بدیلی در تربیت صحیح فرزندان دارند

فتح الهي با اشاره به نقش زنان در جامعه، گفت: نقش زنان چه در خانواده و چه در جامعه نقشي مهم و اثرگذار است.
شناسه خبر : 34624 تاریخ انتشار : ۴ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۰۸

 خانواده مهم ترین رکن جامعه است و در این زمان که دشمن اصل و بنیان خانواده ها را نشانه رفته است، مادران باید به عنوان مهمترین فرد،  نقش خود را در نحوه تربیت صحیح و اسلامی فرزندان خود به کار گیرند.

 

امروزه با گسترش جوامع و اهمیت توسعه روابط اجتماعی، مشاهده می شود که زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه علاوه بروظایف خود در خانواده چون تربیت و سلامت روحی، روانی و جسمی فرزند، همسر در جامعه هم نقش مهم و تاثیرگذار دارند.

 

با توجه به اینکه خانواده نخستین جامعه است و می توان این جامعه کوچک را رکن بنیادین اجتماع بشری شمرد، نقش بنیادین زنان بیشتر نمایان می شود.

«فاطمه فتح اللهی» مدیرکانون فرهنگی هنری ولایت شهرستان سلسله در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای )فهما(، با گرامیداشت میلاد باسعادت حضرت زهرا(س)، اظهار داشت:  سیره و منش حضرت زهرا(س) اسوه سعادت دنیا و آخرت است.

وی افزود: زن مسلمان که الگوی نه زن غربی و نه زن شرقی است، در سنگر ایمان و تقوا زندگی می کند.

وی با بیان اینکه اینکه بی‌شک حضور و خودنمایی تأثیرگذار زنان و مادران در تمام عرصه‌های توسعه کشور در کنار مردان سرزمینمان بی‌بدیل و شایسته ارج‌گذاری است، اذعان داشت: تلاش برای فراهم کردن زمینه حضور بیش‌ازپیش و تأثیرگذار این بخش از سرمایه ارزشمند انسانی جامعه در فرایند توسعه کشور تکلیف امروز همه ماست.

مدیرکانون فرهنگی هنری ولایت شهرستان سلسله با اشاره به نقش بی‌بدیل زنان در محوریت کانون خانواده، ادامه داد: زنان نقش مهمی در تربیت آینده‌سازان کشور دارند.

فتح الهی با اشاره به نقش زنان در حفظ سلامت جامعه، افزود: زنان با تربیت صحیح فرزندان زن نقش اصلی ومهم در خانواده وجامعه دارد.

وی با بیان اینکه به فرموده امام از دامن زن مرد به معراج می رود، ادامه داد: اگر زن ومادر نقش خود را به نحو احسن ایفا کند جامعه را نیز به خوبی می سازد.

فتح الهی با بیان اینکه از سال ۷۵ با یاری امام زمان درتمام عرصه های فرهنگی دارم فعالیت می کنم، افزود: در کنار خانه داری و رسیدگی به خانواده، تحصیلات دانشگاهی خود را ادامه دادم ودر عرصه فرهنگی فعالیت های مختلفی دارم.

وی بیان کرد: در عرصه های آموزش قرآن، فعالیت های فرهنگی و هنری با رویکرد ترویج فرهنگ دینی و قرآنی از دیگر شاخص های فعالیت های فرهنگی مسجد محور است.

فتح الهی با بیان اینکه یک بچه معلول دارم، ادامه داد: با رغم دردسرهای نگهداری از فرزند معلوم، فعالیتم را دو چندان کردم و با رسیدگی کامل به فرزند معلول خود، در راستای هدایت جوانان و برنامه های فرهنگی تلاش می کنم.

وی با اشاره به توطئه های فرهنگی دشمنان، خاطرنشان کرد: تلاش می شود با بهره برداری صحیح از ظرفیت کانون فرهنگی هنری مسجد در راستای بصیرت افزایی و احیای فعالیت های مسجد محور اقدام شود.

مدیرکانون فرهنگی هنری ولایت اظهار کرد: تلاش می شود از ظرفیت های هنری و برنامه های فرهنگی برای جذب حداکثری اقشار مختلف بویژه نسل جوان و نوجوان و همچنین بصیرت افزایی و روشنگری نسبت به توطئه های دشمنان بهره گرفته شود.