مسجد کانون شکل‌گیری انقلاب اسلامی بود/ضرورت تبیین افق‌های روشن انقلاب برای نسل جوان
مسجد کانون شکل‌گيري انقلاب اسلامي بود/ضرورت تبيين افق‌هاي روشن انقلاب براي نسل جوان
مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان:

مسجد کانون شکل‌گیری انقلاب اسلامی بود/ضرورت تبیین افق‌های روشن انقلاب برای نسل جوان

ابدالي پور با اشاره به اينکه بنيان و کانون انقلاب اسلامي از مسجد که منور به نور خداست، شروع شد، گفت: براي تدوام انقلاب در گام دوم هم مساجد بايد پايگاه نخست باشند.
شناسه خبر : 34885 تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۲۵

« محمد ابدالی پور» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای )فهما)، با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: براساس گفته امام، انقلاب ما انفجار نور و معجزه قرن و دوران بود.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان افزود: دهه فجر فرصتی برای تبین اهداف و آرمان های انقلاب و بازگو شدن دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی است.

 

وی با بیان اینکه از برکات مهم انقلاب اسلامی بیداری اسلامی بود، ادامه داد:  زیر بنای انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر ارزش های اصیل اعتقادی و دینی است که علما و روحانیان با گسترش این ارزش ها در جامعه، انقلاب اسلامی را در ایران تثبیت کردند.



ابدالی پور، ابراز کرد: امروز به واسطه استحکام مبانی و گستره تأثیرگزاری انقلاب اسلامی در سطح جهان، انقلاب اسلامی ایران نقشی جدی و برجسته ای در معادلات جهانی ایفا می کند.

 

وی به عوامل تداوم انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و اذعان داشت: ایمان به خدا و اسلام ناب محمدی، وحدت بین آحاد و اقشار جامعه و اطاعت از ولایت فقیه، از عوامل تداوم انقلاب اسلامی ایران است که افراد جامعه با رعایت این عوامل می تواند به راحتی در سایسار دین و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران زندگی کند.



ابدالی پور با اشاره به توطئه های دشمنان، خاطرنشان کرد:  تقویت اتحاد و همدلی مهم ترین گام در راستای مقابله با توطئه دشمنان است.

 

وی همچنین با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، اذعان داشت: بیانیه گام دوم انقلاب چراغ راه  و تعیین کننده مسیر تحقق تمدن اسلامی است.

ابدالی پور با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت نوجوانان و جوانان در گام دوم انقلاب خاطرنشان کرد: تحقق آرمان تمدن اسلامی بر عهده نسل امروز است.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان خاطرنشان کرد: آشنایی اقشار مختلف به ویژه نسل جوان با اهداف و ابعاد مختلف بیانیه گام دوم انقلاب بسیار ضروری است و جوانان پرشور و انقلابی ما باید بدون توجه به تبلیغات دروغین دشمنان، با روحیه امیدوارانه برای ساختن ایرانی بهتر تلاش و همت کنند.

 

وی یادآور شد: صدور این بیانیه توسط مقام معظم رهبری سبب تبیین افق‌های روشن انقلاب برای نسل جوان و همچنین شکست خوردن توطئه دشمنان شد.

ابدالی پور ادامه داد: جوانان باید در مسیر حفظ و تبیین دستاورهای انقلاب اسلامی عملکردی هوشمندانه داشته باشند.

 

وی با تاکید بر توجه ویژه به نقش مهم مساجد در تحقق آرمان های انقلاب اسلامی، گفت: بنیان و کانون انقلاب اسلامی از مسجد که منور به نور خداست، شروع شد و برای تدوام این کار در گام دوم انقلاب مسجد را پایگاه اول خود قرار دهید.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان اظهار کرد: مسجد سنگری انسان ساز است و بچه‌های مسجدی باید عهده‌دار مأموریت‌های بزرگ برای آینده انقلاب اسلامی باشند.

ابدالی پور با اشاره به برنامه های ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد در طول دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: جشن انقلاب با رویکرد گفتمان سازی انقلاب در همه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان برگزار می شود.

 

وی با اشاره به برگزاری مراسم 10 شب 10 مسجد در مساجد محوری شهرستان های استان لرستان، افزود: در این برنامه هر شب در یک مسجد از یک کارشناس مسائل اجتماعی، نخبه های محله، روحانی مسجد و یکی از مدیران استانی دعوت خواهد شد و بحث گفتمانی را متناسب با گام دوم انقلاب انجام می شود.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان ادامه داد: همچنین برنامه های فرهنگی هنری مختلف با رویکرد بصیرت افزایی و آگاهی بخشی در کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان برگزار می شود.

 

ابدالی پوربا اشاره به برنامه های مختلف ورزشی در دهه فجر انقلاب، خاطرنشان کرد: همایش پیاده روی عمومی در شهرستان کوهدشت به همت کانون فاطمیه شهرستان کوهدشت برگزار می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین جام فوتسال شهرستان خرم آباد به همت کانون فرهنگی هنری بقیه الله خرم آباد برگزار می شود.

 

ابدالی پور بیان کرد: پخش فیلم های مرتبط با انقلاب اسلامی، اجرای گروه های سرورد، مسابقات فرهنگی، روایتگری انقلاب، برنامه های تلاوت قرآن و دیدار با خانواده شهدا و جانبازان از دیگر برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان اظهار کرد:  مسابقات قرآنی مدهامتان، افتتاح کانون و کتابخانه کانون، مسابقات پیامکی فجر مهر و مسابقات فرهنگی هنری مساجد از دیگر برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد است.