کارگاه آموزشی قبل از ازدواج به همت کانون فرهنگی هنری مسجد برگزار شد
کارگاه آموزشي قبل از ازدواج به همت کانون فرهنگي هنري مسجد برگزار شد
با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی؛

کارگاه آموزشی قبل از ازدواج به همت کانون فرهنگی هنری مسجد برگزار شد

مديرکانون فرهنگي هنري اهل قلم خرم آباد، اظهار داشت: به منظور آگاهي بخشي به جوانان کارگاه هاي آموزشي قبل از ازدواج برگزار شد.
شناسه خبر : 35376 تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۰۴

« حامد مطهری» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، اظهار داشت: کارگاه آموزشی «مهارت های پیش از ازدواج و پس از ازدواج» با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارتقای مهارت‌های زندگی، به همت کانون فرهنگی هنری اهل قلک در روستای دربند فقیران برگزار شد.

وی افزود: این کارگاه آموزشی که به با هدف آموزش عمومی در راستای ارتقای آگاهی جوانان در زمینه معیارهای لازم برای همسرمناسب، ارتقای آگاهی جوانان درزمینه فواید ازدواج مناسب برای جوانان و نیز ارتقای آگاهی جوانان در زمینه مضرات عدم ازدواج یا ازدواج دیرهنگام درجوانان برگزار شد.

مدیرکانون اهل قلم خرم آباد  با اشاره به توطئه های دشمنان در راستای فروپاشی خانواده ها، بیان کرد: امروز آگاهی بخشی به نسل جوان و آگاهی بخشی به خانواده ها می تواند مهم ترین گام در راستای مقابله با توطئه های دشمنان باشد.

وی با اشاره به اینکه ازدواج یک پیوند قراردادی است، ابراز کرد: در ازدواج موفق به نیازهای افراد نظیر نیاز به والد شدن و بقای نسل، آرامش و امنیت، عشق و صمیمیت، همدم و هم صحبت، حمایت و تکیه گاه، همراهی و تأیید، رشد، تکامل و خود شکوفایی، استقلال و پذیرش و مقبولیت اجتماعی پاسخ داده می شود.

مطهری ادامه داد: رسیدن به بلوغ اجتماعی، انگیزش و داشتن اطلاعات را سه ویژگی فرد آماده ازدواج از دیدگاه روانشناسان است که باید مورد توجه خانواده ها و زوج های جوان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در یک ازدواج موفق  تعهد، ارتباط، حل تعارض، خلاقیت، همکاری، تغییر مدیریت، روابط اجتماعی و احترام گذاشتن به ارزش های دینی عنوان و رعایت این اصول، موجب استحکام بنیان خانواده می شود.

مدیرکانون فرهنگی هنری اهل قلم خرم آباد اظهار کرد: این کارگاه آموزشی با حضور روانشاسان موفق و کارشنانان برگزار شد.