دوره آموزشی نقش ترویج و احیای قالی‌بافی در روستا کلید خورد
دوره آموزشي نقش ترويج و احياي قالي‌بافي در روستا کليد خورد
به همت کانون فرهنگی هنری اصحاب‌الحسین (ع) شهرستان پلدختر؛

دوره آموزشی نقش ترویج و احیای قالی‌بافی در روستا کلید خورد

دوره آموزشي نقش ترويج و احياي قالي‌بافي در روستا به همت کانون فرهنگي هنري اصحاب‌الحسين (ع) شهرستان پلدختر آغاز شد.
شناسه خبر : 35454 تاریخ انتشار : ۴ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۲۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، دوره آموزشي نقش ترويج و احياي قالي‌بافي در روستا به همت کانون فرهنگي هنري اصحاب‌الحسين (ع) شهرستان پلدختر امروز چهارشنبه 4 اسفند ماه آغاز شد.

« محمد ابدالی پور» در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: آموزش و توانمند سازی از رویکردهای مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

وی افزود: فعالان کانون های مساجد با بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی وهنری و با تکیه بر محله محوری و مردم محوری در راستای ترویج و نهادینه سازی ارزش ها و مقابله با آسیب ها و مشکلات تلاش می کنند.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به اینکه اشتغالزایی از برنامه های خوب کانون های فرهنگی هنری مساجد است، بیان کرد: این مهم با طرح توانمند سازی، کشف و پرورش استعدادها و جذب مشارکت های مردمی و خیران پی گیری می شود.

وی با اشاره به طرح کانون اصحاب الحسین در راستای احیای فرهنگ قالی بافی در روستا، ادامه داد: در ايران قاليبافي در هر منطقه نمايانگر فرهنگ، تاريخ و آداب و رسوم است و در استان لرستان هم در این حوزه، فرهنگ و رسوم ارزشمند ديده مي شود.

ابدالی پور توانمند سازی اقشار مختلف را زمینه رونق اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی جامعه دانست و ادامه داد: فرش نقش مستقيم و غير مستقيم در اقتصاد خانوار دارد و خانواده های زیادی با قاليبافي و توليد فرش خانواده ها امرار معاش مي كنند.

وی آموزش فرش بافی و هنرهای دستی دیگر را کاری ارزشمند در راستای بهبود وضعیت معیشت مردم دانست و اظهار کرد: در عرصه فرش بافی بايد به دنبال احيا نقش خانواده ها باشیم.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با تاکید بر ضرورت حمایت از طرح های اشتغالزایی مسجد محور، افزود: لازم است در تهیه مواد اولیه و اعطای تسهیلات به فرشبافان کمک شود و همچنین در حوزه بازار فروش از این افراد حمایت شود.