کانون‌های مساجد برای پرورش صحیح جوانان عامل تاثیرگذاری هستند
کانون‌هاي مساجد براي پرورش صحيح جوانان عامل تاثيرگذاري هستند
مدیرستادکانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان:

کانون‌های مساجد برای پرورش صحیح جوانان عامل تاثیرگذاری هستند

ابدالي پور، مقابله با هجمه هاي دشمنان را رويکرد مهم کانون هاي مساجد دانست و افزود: کشف و پرورش استعداد جوانان از اهداف مهم کانون هاي مساجد است.
شناسه خبر : 35623 تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۰۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای )فهما(  ، « محمد ابدالی پور» امروز(12 اسفند) در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان که به مناسبت گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد، اظهار داشت: بصیرت افزایی، آگاهی بخشی و مقابله با هجمه های دشمنان از اهداف و رویکردهای مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

وی با بیان اینکه کشف و پرورش استعدادهای کودکان، جوانان و نوجوانان از برنامه های مهم کانون های مساجد است، افزود: کانون های مساجد امن ترین مکان برای پرورش صحیح جوانان و نوجوانان است.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان خاطرنشان کرد: حضور پیداکردن قشر نوجوان و جوان در مساجد، مسیر زندگی آن‌ها را مشخص و هدفمند کرده و گرایش نسل جوان را به مسائل معنوی و دینی به دنبال دارد و موجب استحکام بنیه اعتقادی این نسل در جامعه می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد، افزود:  تقویت برنامه های فرهنگی و بهره مندی از ظرفیت های حوزه فرهنگ و مساجد بستر رشد و ارتقای فرهنگ دینی و فرهنگ عمومی جامعه است.

 ابدالی پور ابراز کرد: کانون‌های مساجد ظرفیت بزرگی در حوزه فرهنگی جامعه هستند که باید از این ظرفیت در راستای ارتقای فرهنگ دینی و فرهنگ عمومی جامعه به خوبی بهره برداری شود.

 

مدیرستادکانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با تاکید بر ضرورت حمایت از کانون های فرهنگی هنری مساجد، بیان کرد: سرمایه اصلی ما در کانون‌های مساجد منابع انسانی و نیروهای بی‌ادعای مردمی هستند که اگر آن‌ها نباشند به‌هیچ‌وجه شاهد پویایی فرهنگ در بدنه‌ی مردم نیستیم.

 

ابدالی پور خاطرنشان کرد: بر این اساس لازم است  برنامه ریزان فرهنگی جامعه با حمایت از منابع انسانی چه از طریق آموزش و در اختیار قرار دادن امکانات حمایت‌های زمینه ارتقای فعالیت های فرهنگی و هنری این قشر را فراهم کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: تعداد 428 کانون های فرهنگی هنری مسجد در استان لرستان با رویکرد جذب جوانان و نوجوانان و مقابله با هجمه های فرهنگی هنری مساجد راه اندازی شده است.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان افزود: 24 هزار و 140 نفر عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند که درسامانه بچه های مسجد ثبت نام کرده اند.