هم‌افزایی مساجد و کانون‌ها منجر به ارتقای فرهنگ دینی و رفع آسیب‌های اجتماعی می‌شود
هم‌افزايي مساجد و کانون‌ها منجر به ارتقاي فرهنگ ديني و رفع آسيب‌هاي اجتماعي مي‌شود
مدیر ستاد فهما استان لرستان؛

هم‌افزایی مساجد و کانون‌ها منجر به ارتقای فرهنگ دینی و رفع آسیب‌های اجتماعی می‌شود

ابدالي پور، با بيان اينکه کانون‌هاي فرهنگي و هنري از ارکان مساجد محسوب مي‌شوند؛ گفت: هم‌افزايي مساجد و کانون‌ها منجر به رفع آسيب‌هاي اجتماعي و ارتقاي فرهنگ ديني مي‌شود.
شناسه خبر : 35662 تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۱۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای )فهما(  ، « محمد ابدالی پور» امروز (14 اسفند) در دیدار با مدیران برگزیده استان در رویداد ملی فهما که به مناسبت بزرگداشت  سالروز تاسیس کانون های مساجد استان برگزار شد، اظهار داشت: کانون های مساجد با ارتباط‌گیری و تعامل با سایر اداره‌ها و ارگان ها باعث شناخت بیشتر، موفقیت و رشد می شوند.

وی افزود: مساجد به عنوان محل اجتماع عظیم مؤمنین و مسلمانان و بخصوص کودکان و جوانان، بهترین فضای عمومی و اجتماعی برای نهادینه کردن و گسترش فرهنگ‌های برتر و فرهنگ دینی و قرآنی هستند.

مدیرستادکانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از ظرفیت خوبی برخوردار هستند، اذعان داشت: اغلب کارهای انجام شده در کانون‌های مساجد به‌صورت مردمی در کشور اداره می‌شود و این مردمی بودن مهمترین ویژگی کانون مساجد است.

وی خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی وهنری مساجد به عنوان رکنی از ارکان مسجد، نقشی مهم و تاثیر گذار در اعتلای فرهنگی جامعه دارند.

وی افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد در طول عمر بابرکت خود توفیقات خوبی در جذب جوانان و کادرسازی و تربیت نیرو، بصیرت افزایی و آگاهی بخشی و مقابله با توطئه های دشمنان داشته اند.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به محله محور بودن فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد، بیان کرد: تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد می تواند در ارتقای فرهنگ دینی و فرهنگ عمومی جامعه نقش بسزایی داشته باشد.

وی با اشاره به فعالیت های اجتماع محور کانون های فرهنگی هنری مساجد، افزود: کانون های مساجد در مقابله با آسیب های اجتماعی و آگاهی بخشی به اقشار در این خصوص نقش مهمی دارند.

ابدالی پورخاطرنشان کرد: ظرفیت های اجتماعی جوانان ذیل کانون های فرهنگی هنری بستری مناسب و ساختارمند برای فعالیت های سالم اجتماعی فراهم می کند.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان افزود: هم افزایی دستگاه های فرهنگی در برنامه‌های مسجد و  کانون های فرهنگی هنری مساجد برای تقوبت برنامه های فرهنگی مردم محور باید مورد توجه قرار گیرد.