11 باب کانون فرهنگی هنری در مساجد استان لرستان تاسیس شد
11 باب کانون فرهنگي هنري در مساجد استان لرستان تاسيس شد
مدیر ستاد فهما استان لرستان خبر داد؛

11 باب کانون فرهنگی هنری در مساجد استان لرستان تاسیس شد

ابدالي پور گفت: طي سال 1400 تعداد 11 کانون فرهنگي هنري جديد در استان لرستان تاسيس شده است.
شناسه خبر : 37291 تاریخ انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۴۵

«محمد ابدالی پور» در گفت و گو با ستاد ارتباط رسانه ای (فهما(، اظهار کرد: در راستای اعتلای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری به منظور ادای دین و تکلیف نسبت به انقلاب اسلامی و خون شهدای گرانقدر اسلام  و در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ و معارف اسلام ناب محمدی (ص)، مقابله اصولی و منطقی با تهاجم فرهنگی منحط و مبتذل بیگانگان شورای عالی انقلاب فرهنگی طی صورت جلسه شماره 302 مورخ  18 اسفند سال 1371  تاسیس ستاد عالی کانونهای فرهنگی، هنری مساجد کشور تصویب شد.

 

مدیر ستاد فهما استان لرستان ادامه داد: مقابله با تهاجم فرهنگی و احیای نفس واقعی فرهنگی و تبلیغی مساجد و استفاده بهینه از امکانات و تأسیسات دستگاههای دولتی که امکان بهره وری فرهنگی دارند  از اهداف کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

وی افزود: اهداف کلی کانون ها در راستای تحقق ارزش ها و اصول سیاست فرهنگی جمهوری اسلامی ایران اسلامی است.

مدیر ستاد فهما استان لرستان با اشاره به اینکه مسجد از ظرفیت‌های مهم جامعه اسلامی است، به کارکرد‌های متعدد مسجد اشاره کرد و افزود: کانون‌های فرهنگی هنری می‌توانند در جذب جوانان به مسجد تاثیر گذار باشند.

 

ابدالی پور با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد حلقه وصل جوانان با مسجد هستند، ادامه داد: تلاش می شود با برنامه ریزی دقیق و متناسب با سلیقه نسل جوان ونوجوان توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اقشار مختلف بویژه جوانان را به مساجد، نماز، نماز جمعه و فرهنگ دینی جذب کرد.

 

وی با اشاره به فعالیت تعداد 433 کانون فرهنگی هنری مسجد در استان لرستان، اظهار کرد: طی سال ۱۴۰۰تعداد11 کانون فرهنگی هنری مسجد در استان لرستان تاسیس شده است.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان افزود:  همزمان با عید سعید فطر تابلوهای این تعداد کانون فرهنگی هنری مسجد در استان لرستان  نصب می شود.

 

گفتنی است، این تعداد کانون فرهنگی هنری در شهرستان های خرم آباد، کوهدشت، الیگودرز و دورود احداث شده اند.