ترویج ارزش های اسلامی در محور فعالیت کانون های مساجد قرار دارد
ترويج ارزش هاي اسلامي در محور فعاليت کانون هاي مساجد قرار دارد
مدیرستاد کانون های مساجد لرستان:

ترویج ارزش های اسلامی در محور فعالیت کانون های مساجد قرار دارد

ابدالي پور گفت: کانون‌ هاي فرهنگي و هنري نقش مهمي در راستاي ترويج فرهنگ و ارزش‌هاي ديني و اسلامي دارند.
شناسه خبر : 37625 تاریخ انتشار : ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۳۶
« محمد ابدالی پور» ستاد ارتباط رسانه ای )فهما )، اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی و هنری نقش مهمی در راستای ترویج فرهنگ و ارزش‌های دینی و اسلامی دارند.

وی افزود: کانون‌هاي فرهنگی و هنری در اجرای برنامه‌ ها و فعالیت‌ های فرهنگی و دینی جایگاه ویژه‌ای دارند و تلاش ما این است از اینگونه برنامه ها در مساجد حمایت کنیم.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی، اظهار داشت: کانون های مساجد در راستای برای توانمند سازی اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد تلاش می کنند.

وی ادامه داد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در قالب فعالیت‌های فرهنگی و با هدف جذب و فرهنگ ‌سازی نوجوانان و جوانان شهرستان، تلاش مضاعفی انجام می‌دهند.

ابدالی پور با بیان اینکه مبارزه با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم از مهم ‌ترین اهداف تشکیل کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است، ادامه داد: دشمنان این نظام و انقلاب سعی دارند با تهاجم فرهنگی نوجوانان و جوانان ما که آینده سازان این مملکت اسلامی هستند را از ارزش های اسلامی دور کنند.

وی با اشاره به به فعالیت 432 کانون فرهنگی هنری مسجد در استان لرستان، افزود: حدود60 درصد از کانون های مساجد استان لرستان در مناطق روستایی راه اندازی شده اند.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان خاطرنشان کرد: با توجه به نبود مراکز فرهنگی در مناطق روستایی، کانون های فرهنگی هنری فعال در روستاها، در رونق فضای فرهنگی و هنری روستاها نقش بی‌بدیلی داشته اند.

وی در ادامه با اشاره به آغاز چهارمین رویداد ملی فهما، ابراز کرد: رویداد ملی فهما آیینه تمام نمای انعکاس فعالیت های فرهنگی و هنری کانون های مساجد است.

ابدالی پورادامه داد: رویداد ملی فهما اتفاق خوبی به شمار می‌رود که بستر مناسبی برای ثبت فعالیت کانون های مساجد فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان در سومین رویداد ملی فهما عملکرد خوبی داشته اند، افزود: رویداد ملی فهما این امیدواری را بین مدیران و هنرمندان ایجاد کرده که اقداماتی که انجام می شود ثبت و ماندگار بماند.

 

ابدالی پور بابیان اینکه رویداد ملی فهما بانک اطلاعاتی کامل و قابل دسترس است، خاطرنشان کرد: فهما بستر مناسبی برای نشر و گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری کانون ها است.

 

وی خاطرنشان کرد: مساجد به عنوان محل اجتماع عظیم مؤمنین و مسلمانان و بخصوص کودکان و جوانان، بهترین فضای عمومی و اجتماعی برای نهادینه کردن و گسترش فرهنگ‌های برتر و فرهنگ دینی و قرآنی هستند.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از ظرفیت خوبی برخوردار هستند، اذعان داشت: اغلب کارهای انجام شده در کانون‌های مساجد به‌ صورت مردمی در کشور اداره می‌شود و این مردمی بودن مهمترین ویژگی کانون مساجد است.