کانون های مساجد، مظهر توسعه فرهنگ دینی در جامعه هستند
کانون هاي مساجد، مظهر توسعه فرهنگ ديني در جامعه هستند
امام جمعه سلسله:

کانون های مساجد، مظهر توسعه فرهنگ دینی در جامعه هستند

حجت الاسلام اميدي با بيان اينکه کانون هاي مساجد مظهر توسعه فرهنگي هستند، گفت: کانون هاي فرهنگي هنري مساجد پايگاه پرورش استعدادهاي قرآني و مرکزي براي ترويج و نهادينه سازي معارف و ديني و قرآني است.
شناسه خبر : 37755 تاریخ انتشار : ۵ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۰۹

به گزارش ستاد ارتباط رسانه ای )فهما)، حجت الاسلام والمسلمین « مراد امیدی» امروز در مراسم افتتاحیه نمادین طرح اوقات فراغت کانون های مساجد استان و تجلیل از فعالان قرآنی شهرستان سلسله، با بیان اینکه فعالیت‌های مسجد محور آثار و برکات زیادی به دنبال دارد، اظهار داشت: باید از ظرفیت مساجد برای انجام کار‌های فرهنگی استفاده کنیم.

وی افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد پایگاهی برای ترویج و نهادینه سازی معارف دینی و قرآنی هستند.

امام جمعه الشتر با اشاره به اهمیت توسعه فعالیت های کانون های مساجد، افزود:  کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مظهر توسعه فرهنگ دینی با استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری در جامعه هستند.

 وی با تاکید بر ضرورت تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد بیان کرد: احیای کارکردهای مسجد، ترویج فرهنگ قرآنی، سیره نبوی و معارف و آموزه‌های اهل بیت(ع) و همچنین مبارزه با هجمه‌های فرهنگی و استفاده از ابزارها و زبان‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی از رسالت ‌های اصلی کانون ‌های مساجد است.

حجت الاسلام امیدی با اشاره به اهمیت توجه کانون های فرهنگی هنری مساجد به جذب و تربیت صحیح نسل جوان و نوجوان، افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با جذب حداکثری جوانان و نوجوانان می‌توانند به خوبی در مقابل شبه‌ها و هجمه‌های دشمنان ایستادگی کنند.

وی  با اشاره به توطئه های فرهنگی دشمنان در عرصه مجازی، افزود: امروز فعالان کانون های فرهنگی وهنری مساجد باید در حوزه مجازی هم با قدرت ورود کنند و با برنامه ریزی در راستای بصیرت، افزایی، روشنگری و مقابله با توطئه های دشمنان اقدام کنند.

وی اظهار کرد: کانون‌های مسجد به عنوان پایگاهی دینی است که حضور جوانان در آن، بنیاد دینی جامعه را تقویت می‌کند.

امام جمعه الشتراز بازدید میدانی از کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرداد و افزود: در راستای شناسایی مشکلات و رفع مشکلات فرا روی کانون های فرهنگی هنری مساجد از کانون های فرهنگی هنری مساجد بازدید میدانی به عمل می آید.

حجت الاسلام امیدی افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد می تواند مراکز قدرتمند فرهنگی فرهنگی باشند و نقش مهمی درارتقای فرهنگی و نهادینه سازی فرهنگ دینی داشته باشند.