جذب جوانان و نوجوانان از رسالت‌های مهم کانون های مساجد است
جذب جوانان و نوجوانان از رسالت‌هاي مهم کانون هاي مساجد است
مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان:

جذب جوانان و نوجوانان از رسالت‌های مهم کانون های مساجد است

ابدالي پور با اشاره به رسالت هاي اصلي و مهم کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد، گفت: اجراي برنامه هاي فرهنگي و هنري مناسب براي جذب نوجوانان و جوانان به مساجد است.
شناسه خبر : 41398 تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۳۴

« محمد ابدالی پور» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان لرستان، با اشاره به فرا رسیدن سالروز بیانات مقام معظم رهبری در 19 مهر ماه در رابطه با کانون‌های مساجد، اظهار داشت: این سخنان زمینه ساز خوبی برای  ایجاد و رونق جریان فرهنگی و هنری در فعالیت های کانون های مساجد شد.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان افزود: این بیانات، نقطه عطف بزرگی برای فعالان کانون های مساجد شده است و این رهنمودها هم اکنون در راس برنامه ها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب چراغ راه است، افزود: در قالب برنامه ریزی های مستمر سالانه و مناسبتی تلاش می شود در راستای عملیاتی شدن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اقدام شود.

ابدالی پور با اشاره به اینکه در رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص کانون های مساجد، مقام معظم رهبری تاکید بسیاری در مجهز شدن به سلاح معرفت و استدلال در مواجهه با جوانان داشت، خاطرنشان کرد:در برنامه ریزی برای رونق فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد، رهنمودهای رهبری جزو برنامه ها برای تشویق حضور نوجوانان و جوانان در فعالیت های مساجد است.

وی افزود: از رسالت های اصلی و مهم متولیان مساجد، اجرای برنامه های فرهنگی و هنری مناسب برای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد است.

ابدالی پوراظهار داشت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، وسیع‌ترین شبکه جوان و فرهنگی مردم محور کشور است که تا دور ترین نقاط جغرافیایی شهرها و روستاها فعالیت دارند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد لرستان در ادامه راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور گامی برای توسعه و ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در کشور بود تا اعضای این کانون‌ها در سطح شهر و روستا با استفاده از ظرفیت مساجد بتوانند برای تحقق اهداف فرهنگی گام بردارند.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب تعامل ارکان مسجد، افزود: مقام معظم رهبری در بیاناتی طی19 مهر در استان خراسان شمالی بر تعامل و همکاری بسیج و کانون های فرهنگی هنری مساجد تاکید کردند.

ابدالی پور با بیان اینکه تعامل با ارکان مسجد از اهداف کانون های فرهنگی هنری مساجد است، افزود: تعامل ارکان مسجد مهم ترین گام در راستای تحقق مسجد تراز است.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد و بسیج دو ظرفیت بزرگ در مساجد هستند، اظهار داشت: تقویت تعامل و همکاری بسیج و کانون های مساجد بستر احیای کارکردهای مساجد است.

وی با اشاره به فعالیت ۴۲۵ کانون فرهنگی هنری مسجد در استان لرستان، افزود: تقویت برنامه‌های فرهنگی و هنری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مهم‌ترین رویکرد ستاد «فهمای» استان لرستان است.

ابدالی پور اظهار کرد: از برنامه های مهم تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب، خالی کردن مساجد از نوجوانان و جوانان برنامه ریزی شده اما کانون های مساجد این توطئه دشمنان را خنثی کرده و برنامه های فرهنگی خود را با محوریت مساجد تقویت خواهد داد.

گفتنی است، برنامه های بزرگداشت سالروز سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص کانون های مساجد برگزار می شود.