حیات فرهنگی مرهون نگارش کتاب است
حيات فرهنگي مرهون نگارش کتاب است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

حیات فرهنگی مرهون نگارش کتاب است

احمدي با اشاره به اهميت فرهنگ کتاب و کتابخواني، گفت: حيات فرهنگي، مديون نگارش علم و انديشه، بزرگان، نويسندگان و صاحبان خرد و انديشه است.
شناسه خبر : 42181 تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۰۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای  (فهما)، از استان لرستان،  منصور احمدی امروز(22 آبان) در در آیین تکریم مقام کتابداران و ترویج فرهنگ کتابخوانی، با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) فرموده است؛ کتاب بوستان علما و بزرگان است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت کتاب و کتابخوانی می فرماید؛ فرهنگ فضای تنفسی جامعه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: حیات فرهنگی ما مدیون نگارش کتاب، علم و اندیشه بزرگان و صاحبان خرد و اندیشه است.

وی ادامه داد: نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی موجب توسعه فرهنگی جامعه و کاهش بزهکاری و نابهنجاری‌های اجتماعی می‌شود.

احمدی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های تربیتی توسعه فرهنگ کتابخوانی است، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی جهت ارتقای سرانه مطالعه، کتاب و توسعه فرهنگ کتابخوانی ضروری است.

230 برنامه فرهنگی طی هفته کتاب در لرستان برگزار می شود

سیدسجاد راستخانه مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان، هم در آیین تکریم مقام کتابداران و ترویج فرهنگ کتابخوانی، افزود: برنامه های این هفته با شعار اعلام شده از سوي شوراي سياست‌گذاری هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران با عنوان «ما همانیم که می‌خوانیم»، جلسات متعددی با هدف برنامه‌ریزی جهت برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های ویژه هفته کتاب در استان برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان لرستان افزود: بالغ بر230 در سه سطح استانی، شهرستانی و کتابخانه‌ای با در نظر گرفتن شرایط به دو صورت حضوری و   مجازی اجرا شود.

وی ادامه داد: غبارروبی گلزار شهدا، دیدار کارکنان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی لرستان با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری برنامه‌های کتاب‌محور به صورت حضوری و مجازی، پخش ویژه‌برنامه‌هایی با موضوع کتاب از صدا و سیمای مرکز لرستان، ویژه‌برنامه رهایی با کتاب با حضور مددجویان زندان مرکزی خرم‌آباد، مراسم بزرگداشت کتاب در پادگان شهید الماسی ارتش  و برگزاری شمیم خدمت در مصلی‌الغدیر خرم‌آباد  را از دیگر برنامه‌های این اداره کل در ایام بزرگداشت هفته کتاب در استان برشمرد.

راستخانه ادامه داد: در هر یک از شهرستان‌های استان نیز به فراخور ظرفیتی که وجود دارد، برگزاری برنامه‌های فرهنگی شاخصی در دستور کار قرار گرفته است. از مهم‌ترین این برنامه‌ها می‌توان به تشریح فعالیت‌ها و خدمات کتابخانه‌های عمومی از سوی روسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها، ویژه برنامه «روشندلان بینا» و عصر شعر کتاب با حضور شعرا، نویسندگان و اهالی قلم در شهرستان بروجرد، ویژه‌برنامه «زنگ دانایی» در شهرستان خرم‌آباد، برگزاری نقد و رونمایی  کتاب با حضور نویسندگان آثار  و استادان ادبی در شهرستان‌های دلفان و ازنا، ویژه‌برنامه «یار مهربان» در شهرستان الیگودرز، گارگاه مرورنویسی و نقد کتاب در شهرستان دورود، ویژه‌برنامه «هر چادر یک کتابخانه» در مناطق عشایری شهرستان سلسله، نشست تخصص معرفی آثار علامه طباطبایی(ره) با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در شهرستان پلدختر، «کتاب و زیارت» ویژه کودکان و نوجوانان در جوار امام‌زاده محمد(ع) شهرستان کوهدشت اشاره کرد.

راستخانه اظهار کرد: عضویت رایگان در کلیه کتابخانه‌های عمومی استان با مراجعه حضوری به کتابخانه‌های عمومی و همچنین از طریق سامانه «مدیریت کتابخانه‌های عمومی کشور» در روز 24 آبان ماه امکان‌پذیر خواهد بود.

در این آیین از کتابداران کتابخانه های استان، کتابداران مساجد و جمعی از نویسندگان تجلیل شد.