ترویج فرهنگ مطالعه از مهمترین رویکردهای فعالیتی کانون‌های مساجد است
ترويج فرهنگ مطالعه از مهمترين رويکردهاي فعاليتي کانون‌هاي مساجد است
مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان:

ترویج فرهنگ مطالعه از مهمترین رویکردهای فعالیتی کانون‌های مساجد است

ابدالي پور با اشاره به اهميت ترويج فرهنگ کتابخواني، گفت: ترويج و نهادينه سازي فرهنگ مطالعه از رويکردهاي مهم کتابخانه هاي مساجد است.
شناسه خبر : 42303 تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۲۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان لرستان، محمد ابدالی پور امروز در دیدار با مسئولان شهرستان ازنا در سخنانی اظهار داشت: مسجدهمواره به عنوان فضاهای عمومی مهم و مردمی دارای عملکردهای متعدد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و کالبدی بوده و در زندگی مردم نقش محوری داشته اند.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان افزود: فعالیت کتابخانه های مساجد فرصتی برای تقویت فرهنگ کتابخوانی در بین اقشار مختلف جامعه است.

وی با اشاره به اهمیت ترویج و نهادینه سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی، اظهار داشت: امروز یکی از نیازهای اساسی جامعه افزایش سطح آگاهی عمومی است و این مهم با توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی محقق می‌شود.

 

ابدالی پور با اشاره به اینکه رویکرد کتابخانه های مساجد، ترویج و نهادینه سازی فرهنگ مطالعه در جامعه است، ادامه داد: ترغیب نسل جوان به فرهنگ مطالعه و کتابخوانی امری ضروری است که در کتابخانه های مساجد رصد می شود.

 

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات و کاستی‌های جامعه پایین بودن سطح فرهنگ مطالعه است، افزود: کتاب گوهر ارزشمندی است که می‌تواند جان و روح ما را تعالی بخشد بنابراین باید دانش آموزان خود را به کتاب خواندن عادت بدهیم و برای مطالعه کتاب برنامه‌ریزی داشته باشیم

ابدالی پور افزود:  کتاب و کتاب خوانى عاملى براى شناخت و رشد دینى، فرهنگى، اخلاقى و اجتماعى انسان است. با مطالعه است که انسان ساخته مى شود، رشد مى کند و براى حرکت آماده مى شود.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان اظهار کرد: هم چنین مطالعه کتاب، انسان را به مرزهاى علم و دانش نزدیک مى کند و او را به قله هاى رفیع معرفت و آگاهى مى رساند.

در ادامه این دیدار کتابخانه  روستایی در دبستان  شهید محمدی شهرستان ازنا با مشارکت ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان افتتاح شد.