تلاش ما نهادینه‌سازی فرهنگ کتابخوانی بین بچه‌های مسجد است
تلاش ما نهادينه‌سازي فرهنگ کتابخواني بين بچه‌هاي مسجد است
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان لرستان؛

تلاش ما نهادینه‌سازی فرهنگ کتابخوانی بین بچه‌های مسجد است

ابدالي پور با اشاره به اهميت ترويج فرهنگ کتاب و کتاب خواني، گفت: تلاش ما نهادينه‌سازي فرهنگ کتابخواني بين بچه‌هاي مسجد است .
شناسه خبر : 42345 تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۳۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان لرستان، «محمد ابدالی پور» امروز در بازدید از کتابخانه امام رضا(ع) کانون فرهنگی هنری امام رضا (ع) شهرستان دورود، با بررسی وضعیت کتابخانه های مساجد در شهرستان دورود، اظهار اشت: نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی و ارتقا سرانه مطالعه  از رویکرد های مهم کتابخانه های مساجد است و از عوامل تحقق توسعه همه جانبه است.

وی با اشاره به اهمیت برنامه ریزی برای  جذب کودکان به کتاب و کتابخوانی، افزود: مساجد در ترویج فرهنگ اسلامی و فرهنگ عمومی جامعه نقش بسزایی دارند.

دبیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان ادامه داد: کتابخانه های مساجد مردمی است و با توجه به نیازهای خاص جامعه به ویژه جوانان، مجموعه ‌سازی می شود.

وی با اشاره به برنامه های ستاد کانون های مساجد برای ساماندهی کتابخانه های مساجد، اذعان داشت: رونق کتابخانه های مساجد موجب تقویت کتابخانه های کوچک و ترویج کتابخوانی در جامعه خواهد شد.

ابدالی پور اظهار کرد: ترویج فرهنگ مطالعه یکی از نیازهای اساسی و اولویت امروز جامعه ایرانی است که باید در سطوح مختلف جامعه استمرار پیدا کند تا شاهد یک نسل قوی و کتاب‌خوان در آینده باشیم.

دبیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان افزود: در این راستا باید با ایده ها و طرح های جذاب کودکان را که آینده ساز کشور هستند جذب کتاب کرده و کتاب را در سبد خانوار نهادینه کنیم تا با ارتقا دانش و آگاهی مردم، از هر توطئه و آسیبی مصون بمانیم.