ارتقای سرانه مطالعه از رویکردهای کتابخانه های مساجد است
ارتقاي سرانه مطالعه از رويکردهاي کتابخانه هاي مساجد است
مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان:

ارتقای سرانه مطالعه از رویکردهای کتابخانه های مساجد است

ابدالي پور تقويت فرهنگ کتابخواني را بستر تحقق توسعه خواند وگفت: ارتقاي سرانه مطالعه از رويکردهاي کتابخانه هاي مساجد است.
شناسه خبر : 42775 تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۵۸
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان لرستان، «محمد ابدالی پور» امروز در بازدید از کتابخانه مسجد صاحب الزمان (عج) خرم آباد، اظهار اشت: نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی و ارتقا سرانه مطالعه  از رویکرد های مهم کتابخانه های مساجد است.

وی با اشاره به اهمیت تقویت فرهنگ کتابخوانی در جامعه، افزود: ترویج و نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی بستر تحقق توسعه همه جانبه است.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به اهمیت برنامه ریزی برای  جذب کودکان به کتاب و کتابخوانی، افزود: مساجد در ترویج فرهنگ اسلامی و فرهنگ عمومی جامعه نقش بسزایی دارند.

دبیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان ادامه داد: کتابخانه های مساجد مردمی است و با توجه به نیازهای خاص جامعه به ویژه جوانان، مجموعه ‌سازی می شود.

وی با اشاره به برنامه های ستاد کانون های مساجد برای ساماندهی کتابخانه های مساجد، اذعان داشت: رونق کتابخانه های مساجد موجب تقویت کتابخانه های کوچک و ترویج کتابخوانی در جامعه خواهد شد.

ابدالی پور اظهار کرد: ترویج فرهنگ مطالعه یکی از نیازهای اساسی و اولویت امروز جامعه ایرانی است که باید در سطوح مختلف جامعه استمرار پیدا کند تا شاهد یک نسل قوی و کتاب‌خوان در آینده باشیم.

دبیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان افزود: در این راستا باید با ایده ها و طرح های جذاب کودکان را که آینده ساز کشور هستند جذب کتاب کرده و کتاب را در سبد خانوار نهادینه کنیم تا با ارتقا دانش و آگاهی مردم، از هر توطئه و آسیبی مصون بمانیم.