کادر سازی نیروهای مومن و متعهد منجربه احیای جایگاه مساجد می شود
کادر سازي نيروهاي مومن و متعهد منجربه احياي جايگاه مساجد مي شود
مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان:

کادر سازی نیروهای مومن و متعهد منجربه احیای جایگاه مساجد می شود

چگني نژاد با اشاره به اينکه کانون هاي مساجد ظرفيتي بزرگ در عرصه ديني وفرهنگي جامعه هستند، افزود جذب، توانمند سازي و کادر سازي نيروهاي مومن و متعهد از رويکردهاي کانون هاي مساجد است.
شناسه خبر : 43850 تاریخ انتشار : ۱ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۱۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان لرستان، «محمد چگنی نژاد» امروز شنبه اول بهمن ماه، در شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، گفت: تلاش برای احیای کارکردهای مساجد از مهم ترین شاخصه های فعالیت کانون های مساجد است.

وی افزود: در راستای احیای فعالیت های مساجد محور، سیاست کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شناسایی، جذب، آموزش و کادرسازی نوجوانان و جوانان هنرمند و فعالان فرهنگی دغدغه‌مند با نگاهِ انقلابی در مساجد که می تواند منجر به احیای کارکردهای مساجد شود.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به فعالیت 423 کانون فرهنگی هنری مسجد در استان لرستان، افزود:  مساجد بازوی توانمند برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی در سطح شهر، به‌ویژه در مساجد هستند

وی با اشاره به فعالیت کانون های مساجد در مناطق شهری، روستایی و عشایری استان، افزود: کانون های مساجد به عنوان ظرفیت‌های بزرگ در عرصه دینی، فرهنگی، هنری، اجتماعی در شهرستان‌ها نباید نادیده گرفته شود.

چگنی نژاد خاطرنشان کرد: در جهت تقویت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، هیأت اندیشه‌ورز با استفاده از ظرفیت‌های جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی در استان لرستان را‌ه‌اندازی می‌شود که از ظرفیت شهرستان‌ها نیز باید در این زمینه استفاده شود.

وی بیان کرد: تلاش می‌شود با همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات ارشاد شهرستان‌ها، اتاقی را به عنوان دفتر ارتباطی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در هر شهرستان داشته باشیم.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد لرستان به برنامه‌های در نظر گرفته شده از سوی این ستاد در استان به مناسبت دهه مبارک فجر اشاره کرد و افزود: اجرای تئاتر در مساجد تمام شهرستان‌ها با همکاری حوزه هنری، اجرای سرود حماسی و انقلابی در تمام شهرستان‌ها و برپایی ایستگاه فرهنگی هنری در روز 22 بهمن با خدمات‌دهی مختلف از جمله برنامه‌های این ستاد خواهد بود.