کانونهای مساجد ظرفیتی برای ترویج فرهنگی دینی است
کانونهاي مساجد ظرفيتي براي ترويج فرهنگي ديني است
امام جمعه رومشکان:

کانونهای مساجد ظرفیتی برای ترویج فرهنگی دینی است

حجت الاسلام فاطمي نيا با تاکيد بر ضرورت ترويج فرهنگ ديني با پشتوانه مساجد، گفت: کانون هاي فرهنگي هنري مساجد ظرفيتي بزرگ در عرصه ديني و فرهنگي هستند.
شناسه خبر : 45620 تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۲۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان لرستان، حجتالاسلام «مهدی فاطمی نیا»، امروز چهارشنبه 24 اسفند ماه در همایش گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های مساجد که در بیت امام جمعه رومشکان برگزار شد، اظهار داشت: تلاش هدفمند برای گسترش و ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در سطح جامعه به پشتوانه مساجد ضروری است.

امام جمعه رومشکان  با بیان اهمیت و ارزشمندی فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد، کانون های مساجد مراکزی بزرگ در عرصه فرهنگی و دینی هستند.

وی ادامه داد: فعالیت کانون های مساجد نقش مهمی در ترویج و نهادینه سازی معنویت و فرهنگ دینی در جامعه و مقابله با برنامه های دشمن در عرصه جنگ نرم دارد.

حجت الاسلام فاطمی با تاکید بر ضرورت تقویت فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد، افزود:  فعالیت محله محور کانون های مساجد و فعالیت با محوریت ائمه جماعت مساجد بستر تقویت فرهنگ دینی در جامعه است.

امام جمعه رومشکان اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید ابزار گفتمانی را افزایش دهند و با جوانان محل ارتباطی صمیمی، دوستانه، دائمی و مستمر برقرار کنند.

وی با اشاره به شاخص های مسجد طراز اسلامی، اظهار کرد: مسجد طراز اسلامی باید شاخص های یک جامعه را در خود جای دهد.

حجت الاسلام فاطمی نیا، اظهار کرد: در صورتی که مسجد به جایگاه اصلی و نمونه یک مسجد طراز اسلامی برسد، بهترین پایگاه برای بیداری و پایداری است.

وی ادامه داد: مسلمانان می توانند از این پایگاه اثرگذار دینی حرکت انقلابی خود را آغاز و روشنفکران متعهد به ویژه روحانیت مبارز نقش حیاتی خود را شناخته و به موقع عمل کنند، این حرکت ها می تواند مقدمه نهضت جهانی حضرت مهدی (عج) باشد.

در این همایش که با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رومشکان، کارشناس فرهنگی اجتماعی کمیته امداد این شهرستان، مدیران و اعضای کانون های مساجد رومشکان برگزار شد، از طیبه همتی، مدیر کانون فرهنگی هنری نور شهر چغابل، مرضیه امرایی، مدیر کانون فرهنگی هنری مجاهد روستای آقاجان و مهدی سوری، مدیر کانون فرهنگی هنری آفتاب مهربانی شهر سوری به عنوان مدیران فعال و برتر کانون های فرهنگی هنری شهرستان تجلیل شد.