پراکندگی کانون‌های مساجد در مناطق روستایی عشایری؛ ظرفیت عظیمی برای فعالیت‌های فرهنگی و دینی است
پراکندگي کانون‌هاي مساجد در مناطق روستايي عشايري؛ ظرفيت عظيمي براي فعاليت‌هاي فرهنگي و ديني است
مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان:

پراکندگی کانون‌های مساجد در مناطق روستایی عشایری؛ ظرفیت عظیمی برای فعالیت‌های فرهنگی و دینی است

چگني نژاد با اشاره به پراکندگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در مناطق شهري و روستايي، گفت: اين تعدد منجر به شکل‌گيري فعاليت‌هاي متنوع فرهنگي ديني مي شود.
شناسه خبر : 45658 تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۵۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان لرستان، محمد چگنی نژاد، امروز در دیداربا مسئول بنیاد دعبل خزایی در استان لرستان و دبیر شورای هماهنگی تشکل های اسلامی لرستان، اظهار داشت: خدمت به دین و فرهنگ مهم ترین رویکرد فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان است.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان، با اشاره به پراکندی کانون های فرهنگی هنری مساجد در مناطق شهری، روستایی و عشایری استان لرستان، افزود: این پراکندگی ظرفیتی برای تقویت فعالیت های فرهنگی ودینی در مناطق مختلف است.

وی با بیان اینکه امتداد فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد تا جایی است که هیچ اداره و ارگانی وجود ندارد( مناطق روستایی و عشایریی که فاقد نمایندگی ادارات هستند)، افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد با هدف احیای فعالیت های مسجد محور، بصیرت افزایی و آگاهی بخشی نسبت به توطئه های دشمنان و شناسایی و پرورش استعدادهای جوانان و نوجوانان فعالیت می کنند.

چگنی نژاد با بیان اینکه کانون های مساجد در نقاط حاشیه ای شهرها و مناطق محروم هم فعال هستند، افزود: کانون های مساجد ظرفیت های فرهنگی، دینی و اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه هم اکنون 430 کانون فرهنگی هنری مسجد در استان لرستان فعالیت می کنند، ادامه داد: طی سال 1402 تعداد کانون های مساجد در استان لرستان افزایش خواهند یافت.

مدیرستاد کانون های مساجد لرستان با اشاره به اینکه مردم استان لرستان ولایت مدار و پشتیبان نظام و انقلاب هستند، افزود: تقویت خدمت رسانی به مردم، قدر دانی از ظرفیت های مردمی پشتیبان نظام است.

چگنی نژاد با تاکید بر ضرورت تقویت هماهنگی بین ارگان ها و نهادهای فعال در عرصه فرهنگی ودینی، گفت: این هماهنگی بسترخدمت به مسجد، هیئت و ارتقای فرهنگ دینی در جامعه است.