حضور مدیرستاد کانون های مساجد لرستان در شورای فرهنگ عمومی لرستان
حضور مديرستاد کانون هاي مساجد لرستان در شوراي فرهنگ عمومي لرستان

حضور مدیرستاد کانون های مساجد لرستان در شورای فرهنگ عمومی لرستان

شوراي فرهنگ عمومي لرستان با حضورنماينده ولي فقيه در لرستان، استاندار لرستان، رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان، فرماندار خرم آباد، مديران کل دستگاه هاي اجرايي، معاون توسعه مديريت و منابع استانداري و مديرستاد کانون هاي مساجد لرستان برگزار شد.
شناسه خبر : 45763 تاریخ انتشار : ۵ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۱۴
به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان لرستان، استاندارلرستان در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه پشتوانه زبان فارسی مشاهیر و مفاخری همچون نظامی است افزود: نظامی جز میراث فرهنگی - تمدنی ماست.

زیویار تاکید کرد: برخی کشورها به‌دنبال این هستند که مفاخر تمدنی ما را به نام خود سند بزنند، این قضیه در رابطه با  مولوی و حکیم نظامی گنجه‌ای اتفاق افتاده است، هم اکنون، کشور همسایه شمال غربی ما که روزگاری بخشی از ایران بوده به‌دنبال مصادره کردن «نظامی» می باشد.

وی ادامه داد: بنابراین لازم است این مفاخر را عزیز بداریم، و برای حفظ میراث فرهنگی خود کمینه کار اینست که معبر یا میدانی به نام این مفاخر نام‌گذاری شود.

در این جلسه با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز ، مصوب شد از سوی دستگاه‌های مختلف برای مهمانان نوروزی تمهیدات خاصی  در نظر گرفته شودبه گونه ای  که به سهولت از مناطق گردشگری استان بهره‌مند شوند و حرمت ماه مبارک نیز در نظر گرفته شود.

همچنین با توجه به ابلاغ شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد یکی از معابر یا میادین شهر خرم‌آباد به نام «حکیم نظامی» نام‌گذاری شود که جانمایی مناسب آن از سوی شهرداری اعلام می‌شود.