جشنواره اذان و نغمه های آسمانی در شهرستان کوهدشت برگزار می شود
جشنواره اذان و نغمه هاي آسماني در شهرستان کوهدشت برگزار مي شود
با مشارکت ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان:

جشنواره اذان و نغمه های آسمانی در شهرستان کوهدشت برگزار می شود

جعفري گفت: جشنواره نغمه هاي آسمان در دو بخش سرود و اذان در شهرستان کوهدشت برگزار مي شود.
شناسه خبر : 47020 تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۰۸

علی جعفری در گفت و گو با ستاد هماهمنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان لرستان، اظهار داشت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری شورای اقامه نماز شهرستان کوهدشت، ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد، اوقاف و امور خیریه، کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره تبلیغات اسلامی برگزار می شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهدشت با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش سرود و اذان برگزار می شود، افزود: این جشنواره با رویکرد بهره گیری از ظرفیت ابزار هنر در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ نورانی نماز، افزایش آگاهی مردم نسبت به آداب و احکام نماز و تشویق و ترغیب فعالان عرصه هنر به تولید آثار فاخر برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: معرفی و ترویج سرودهای فاخر نمازی، انتقال مفاهیم اسلامی به نسل جوان و نوجوان با استفاده از ابزار هنر و سرود، ترویج و توسعه فرهنگ نماز، تقویت مبانی اعتقادی و دینی جوانان و نوجوانان و شناسایی و تجلیل از فعالان نماز است.

 

جعفری با اشاره به شرایط شرکت در جشنواره، بیان کرد: متن سرود باید مرتبط با نماز باشد، حداقل باید تعداد گروه باید 5 نفر، در مرحله اول فیلم اجرا باید زنده و به صورت موبایلی و یا  در صورت تمایل دوربینی ارسال گردد و در مرحله آثار برگزیده فیلم را به صورت باکیفیت ارسال نمایند.

 

وی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تعیین شده است، افزود: علاقمندان باید آثار خود را به صورت ضبط فیلم از طریق گوشی هوشمند به پیام رسان های ایتا یا روبیکا شماره تماس، 09163630179 جهت شرکت در جشنواره ارسال نمایند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهدشت اظهار کرد: از مربیان و گروه‌های  برگزیده و موذنین برتر  در اختتامیه  جشنواره تجلیل بعمل می آید.