کتابخانه های مساجد فرصتی برای ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه هستند
کتابخانه هاي مساجد فرصتي براي ترويج کتاب و کتابخواني در جامعه هستند
مدیر ستاد کانون های مساجد استان لرستان:

کتابخانه های مساجد فرصتی برای ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه هستند

چگني نژاد با اشاره به فعاليت 107 کتابخانه مخزن دار و 102 کتابخانه باز در مساجد استان لرستان، گفت: کتابخانه هاي مساجد فرصتي براي ترويج کتاب و کتابخواني در جامعه هستند.
شناسه خبر : 48421 تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۷:۲۶
به گزارش روابط عمومی ستاد هماهمنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان لرستان، محمد چگنی نژاد امروز در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان لرستان، اظهار داشت:  با توجه به گستردگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در مناطق شهری، روستایی و عشایری استان لرستان کانون های فرهنگی هنری مساجد ظرفیتی بزرگ در عرصه فرهنگی، اجتماعی و... محسوب می شوند.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان افزود: مساجد از دیرباز دارای کتابخانه بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون توسط ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان بیش از 70کتابخانه باز و 102کتابخانه مخزن دار «کتابخانه ای است که دارای تجهیزاتی مانند اتاق، قفسه کتاب و میز و صندلی است»در مساجد استان لرستان فعال شده است.

چگنی نژاد ادامه داد: با توجه به اهمیت اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، کتابخانه های مساجد ظرفیتی در عرصه فرهنگ و فرصتی برای رشد در عرصه های مختلف هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت امضای تفاهم نامه همکاری فی مابین ستاد کانون های مساجد استان لرستان و نهاد کتابخانه های عمومی استان، این تفاهم‌نامه همکاری، با هدف پیوند میان کتابخانه‌های مساجد و کتابخانه‌های عمومی استان، توسعه و هم‌افزایی امکانات کتاب و کتابخوانی، ترویج فرهنگ مطالعه و تقویت فرهنگ مشارکت، تعامل و همکاری میان نهادهای مرتبط با فعالیت‌های کتابخانه‌ای پی گیری می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان لرستان هم در این دیدار با اشاره به اهمیت هم افزایی بین کتابخانه های مساجد و کتابخانه های عمومی، گفت: تقویت تعامل بین ستاد کانون های مساجد استان لرستان و کتابخانه های عمومی ضروری است.

راستخانه در ادامه با اشاره به اهمیت تقویت کتابخانه های مساجد، افزود:  تقویت همکاری بین کتابخانه های عمومی و ستاد مساجد در راستای تقویت کتابخانه های مساجد و ترویج و نهادینه سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی ضروری است.