امضای تفاهم نامه همکاری بین اداره کل فنی و حرفه ای و ستاد کانون های مساجد لرستان
امضاي تفاهم نامه همکاري بين اداره کل فني و حرفه اي و ستاد کانون هاي مساجد لرستان

امضای تفاهم نامه همکاری بین اداره کل فنی و حرفه ای و ستاد کانون های مساجد لرستان

تفاهم نامه همکاري در راستاي گسترش فرهنگ مهارت آموزي و آموزش هاي فني و حرفه اي در بين فعالان مسجد، بين اداره کل فني و حرفه اي و ستاد کانون هاي لرستان امضاء شد.
شناسه خبر : 49364 تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۳۵

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان لرستان، مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان امروز در دیدار با مدیرکل و معاونان اداره کل فنی و حرفه ای استان لرستان، با بیان اینکه احیای فعالیت های مساجد از برکات نظام مقدس اسلامی است، افزود: تعداد 450 کانون فرهنگی هنری مسجد در مناطق شهری و روستایی استان لرستان فعال است.

 

محمد چگنی نژاد، با اشاره به فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بویژه طرح اوقات فراغت، افزود: در کانون های فرهنگی هنری مساجد به دنبال کشف استعدادهای جوانان و تلاش برای شکوفایی این استعدادها هستیم.

 

وی با تقدیر از همکاری اداره کل آموزش فنی وحرفه ای، افزود: همکاری اداره کل فنی و حرفه ای در حوزه آموزش اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد، بستر تربیت و پرورش افراد متخصص و تکنسین، متعهد است.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان اظهار کرد: با توجه به ظرفیت بالای آموزشی آموزش فنی وحرفه ای و ارتباط مستقیم آن با مباحث اقتصادی و اشتغال، امید می رود انعقاد این تفاهم نامه نقطه عطفی برای کمک به اشتغال و وضعیت معیشت اقشار مختلف باشد.

 

تقویت فعالیت های مسجد محور بستر کاهش آسیب های اجتماعی است

 

مدیرکل فنی و حرفه ای استان لرستان هم در این دیدار با اشاره به ظرفیت های گسترده آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان، افزود: تقویت فعالیت های مسجد محور بستری برای جذب اقشار مختلف بویژه نسل جوان و نوجوان به مساجد است.

 

حشمت الله معتمدی مساجد را مامنی امن برای سعادت جوانان و نوجوانان دانست و افزود:حضور اقشار مختلف بویژه نسل جوان و نوجوان در مساجد بستری برای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه است.

 

وی با اشاره به اینکه آموزش های فنی و حرفه ای با رویکرد توانمند سازی و اشتغالزایی برگزار می شود، افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد به واسطه ارتباطی که با مردم دارند، می توانند در پیشبرد اهداف آموزشی سازمان فنی و حرفه ای نقش بسزایی داشته باشند.

 

معتمدی با بیان اینکه 200 تا 250 حرفه در استان لرستان متقاضی آموزش دارد، افزود: اداره کل فنی و حرفه ای استان خود را ملزم به آموزش به همه متقاضیان می داند.

 

وی خاطرنشان کرد: اداره کل فنی و حرفه ای استان لرستان در 18 مرکز و 9 شهرستان به مردم استان خدمت رسانی می کنند.

 

معتمدی با بیان اینکه آموزش مهم ترین بستر رفع معضل بیکاری است، افزود: اداره کل فنی و حرفه ای استان لرستان جهت تقویت آموزش مسجد محور، از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد حمایت می کند.

 

مدیرکل فنی و حرفه ای استان لرستان با اشاره به طرح غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد،افزود: در طول طرح اوقات فراغت از 15 تیر تا 15 شهریور ماه ارائه آموزش های فنی و حرفه ای برای افراد 12 تا 18 سال رایگان ارائه می شود.

 

این تفاهم نامه دراستای هم افزایی و همکاری و بهره گیری از ظرفیت های موجود در راستای تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد  به امضاء رسید.

 

شناسایی و پرورس استعدادها در حوزه های مختلف و حمایت از طرح توانمند سازی در راستای ایجاد و تقویت فرصت  اشتغال از اهداف این تفاهم نامه است.

 

در قالب امضای تفاهم نامه تلاش می شود تا به صورت منظم و تشکیلاتی امر آموزش و کشف استعداد های جوانان پیگیری شود.