آغاز داوری مسابقات قرآنی مدهامتان استان لرستان
آغاز داوري مسابقات قرآني مدهامتان استان لرستان
مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان:

آغاز داوری مسابقات قرآنی مدهامتان استان لرستان

چگني نژاد با اشاره به شرکت ۳۵۰ لرستاني در شانزدهمين جشنواره قرآني مدهامتان، گفت: داوري مرحله استاني شانزدهمين دوره مسابقات قرآني مدهامتان استان لرستان آغاز شده است.
شناسه خبر : 50521 تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۰۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهمنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان لرستان، محمد چگنی نژاد در جمع خبرنگاران در خرم آباد، اظهار داشت: داوری شانزدهمین دوره مسابقات قرانی مدهامتان در مرحله استانی در دو گروه برادران و خواهران انجام می شود.

 

وی بیان کرد: در این دوره از مسابقات قرآنی که به صورت حضوری و مجازی برگزار می شود تعداد ۳۵۰ نفر از فعالان قرآنی استان از کانون های مساجد ثبت نام کردند که با یکدیگر به رقابت می پردازند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجدلرستان افزود: این دوره از رقابت‌های قرآنی در دو بخش ویژه اعضا شامل رقابتی استانی و کشوری، استعدادیابی قرآنی کودکان زیر هفت سال و بخش ویژه کانون برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: این جشنواره در ۱۰ رشته مختلف شامل اذان، مکبری، قرائت نماز، حفظ کل، حفظ جزء٣٠، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، قرائت تقلیدی، معارف اهل بیت(ع) و مفاهیم برگزار شد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان بیان کرد: روند اجرای این مسابقات به این گونه است که اعضای کانون های مساجد استان با مراجعه به سامانه‌ بچه‌های مسجد در رشته مورد نظر ثبت نام و در بعضی از رشته‌های اثر خود را ثبت و در رشته‌های حفظ جزء 30 و مفاهیم قرانی به صورت آنلاین با هم رقابت می‌کنند.


چگنی نژاد با اشاره به شرکت 350 نفر از اعضای کانون های مساجد لرستان دراین جشنواره قرآنی عنوان کرد: بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان استان لرستان در جشنواره قرآنی مدهامتان مربوط به رشته اذان و قرائت نماز بوده است.



وی خاطرنشان کرد: ترویج معارف قرآنی در جامعه، توجه به مساجد به‌عنوان پایگاه اصلی فعالیت‌های قرآنی، تحکیم پیوند مسجد، قرآن و مردم و کشف استعدادهای قرآنی و فراگیری فعالیت‌های قرآنی را اهداف برگزاری این جشنواره قرآنی است.



مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان با اشاره به آغاز داوری مسابقات ادامه داد: داوری مرحله استانی این مسابقات از امروز در دو گروه خواهران و برادران توسط شش نفر از اساتید برجسته استانی آغاز شده است.

 

چگنی نژاد اظهار کرد: برگزیدگان استانی شانزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان به مرحله کشوری که مهرماه سال جاری به میزبانی خراسان رضوی برگزار می‌شود راه خواهند یافت.