بازدید جانشین ستاد اربعین کانون های مساجد از منطقه مرزی خسروی
بازديد جانشين ستاد اربعين کانون هاي مساجد از منطقه مرزي خسروي

بازدید جانشین ستاد اربعین کانون های مساجد از منطقه مرزی خسروی

جانشين ستاد اربعين کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور و مديرستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد لرستان از موکب هاي اربعين در منطقه مرزي خسروي بازديد کرد.
شناسه خبر : 50814 تاریخ انتشار : ۱ شهريور ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۵۱

محمد چگنی نژاد در حاشیه این دیدار در گفت و گو روابط عمومی ستاد هماهمنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان لرستان اظهار داشت: موکب های اربعین در منطقه مرزی خسروی آماده استقبال از زائران اربعین حسینی هستند.

 

جانشین ستاد اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و مدیرستاد کانون های مساجد استان لرستان، افزود: در این راستا فعالیت های فرهنگی مختلف در منطقه مرزی خسروی استان کرمانشاه و سایر موکب های اربعین در این شهرستان پیش بینی شده است.

 

وی ادامه داد: با توجه به گرمای هوا و به منظور خدمات رسانی به زائران فضا سازی خوبی صورت گرفته است.

 

چگنی نژاد با اشاره به برنامه ریزی های به عمل آمده در موکب های اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد برای خدمت به زائران اربعین حسینی بیان کرد: همزمان با اربعین امسال در کشورهای ایران و عراق ۱۴ قرارگاه و ۷ کارگروه فرهنگی هنری مساجد فعالیت خواهند داشت.

 

وی با برنامه ریزی به عمل آمده جهت سرکشی از موکب های اربعین ستاد کانون های مساجد در مناطق مرزی، افزود: برنامه ریزی همه جانبه و جامع در چارچوب وظایف محوله و اجرای دقیق، آن در دستور کار قرار دارد.

 

جانشین ستاد اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و مدیرستاد کانون های مساجد استان لرستان امروز در سرکشی به منطقه مرزی خسروی در جریان فعالیت های ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد در این منطقه مرزی و سایر موکب های اربعین قرار گرفت.

 

مرز خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز رسمی خسروی - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.