فعالیت موکب داران، جلوه ای نو و ماندگار در عرصه فرهنگی است
فعاليت موکب داران، جلوه اي نو و ماندگار در عرصه فرهنگي است

فعالیت موکب داران، جلوه ای نو و ماندگار در عرصه فرهنگی است

موکب داران با پذيرايي و ارائه خدمات ارزشمند به زائران حسيني الگويي ماندگار براي جامعه و نسل هاي جديد هستند.
شناسه خبر : 50954 تاریخ انتشار : ۸ شهريور ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۵۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهمنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان لرستان، با شروع ماه محرم،  شور عزاداری حسینی با شروع محرم آغاز می شود و در اربعین حسینی به اوج می رسد، عاشقان خاندان عصمت و طهارت با شروع ماه محرم، هرکدام به نحوی برای اربعین حسینی برنامه ریزی می کنند.

 

بسیاری مشتقانه کوله باری بر دوش راهی پیاده روی اربعین می شوند و بسیاری دیگر دغدغه شان می شود، پذیرایی از عزاداران حسینی.

 

با اینکه شکوه این میزبانی و پذیرایی برای مردم عراق غیر قابل انکار است و شیعیان عراقی عاشقانه از زائران اربعین حسینی میزبانی می کنند.

 

اما چه بسیارند افرادی که در شهرها و روستایی محل تردد زائران اربعین حسینی از شهرهای مختلف وطن تا رسیدن به مقصد به فکر پذیرایی از زائران اربعین حسینی هستند.

 

این پذیرایی حساب و کتابش با همه مراسم ها فرق دارد، مردم با کمک هم و بدون کمک دولت آستین همت بالا زده و برای زائر حسینی سنگ تمام می گذارند چه بسیارند افرادی که یک سال برای خدمت به زائران حسینی تلاش می کنند و پس انداز هرساله خود را صرف این رزمایش بزرگ دینی  می کنند.

 

گاهی این همت مردمی در قالب تصویری از دو کودک خردسال وطن یا در کشور عراق است که با شربت و کیک از زائران پذیرایی می کنند و گاهی موکب های گسترده ای که از پذیرایی تا اسکان به زائران خدمت رسانی می کنند، دیده می شود اما آنچه در این بین آشکار است، عشق و ارادت مردم به مکتب حسینی است که به رخ جهانیان کشیده می شود.

 

اربعین رزمایش پیوستن عاشقانه است و امروز عاشقات خاندان عصمت و طهارت، با برگزاری رزمایش بزرگ اربعین حسینی، قدرت اسلام ناب محمدی و شکوه وحدت و همدلی مسلمانان را به نمایش می گذارند.

پذیرایی از خیل عظیم زائران اربعین حسینی از جلوه های ویژه و ناب رویداد اربعین حسینی است و این افراد با پایان اربعین هر سال به فکر برپایی موکب در سال بعد هستند و رزق خود را سخاوتمندانه در طبق اخلاص گذاشته با حمایت مردم، سفره های پذیرایی از زائران را پهن می کنند.

 

برخی ازمردم همه زندگی خود را وقف زائران حسینی کرده اند

 

احسان بابایی، مدیر موکب مردمی شهید شکارچی شهرستان پلدختر، اظهار داشت: مردم حامی و همکار موکب مردمی شهید شکارچی شهر سراب حمام شهرستان پلدختر هستند.

 

وی با اشاره به اینکه این موکب مردمی در مسیر زائران از منطقه مرزی مهران قرار دارد، افزود: روزانه زائران زیادی در این موکب پذیرایی می شوند.

 

بابایی بیان کرد: گاهی زائران، در منطقه اسکان می کنند و مردم برای اسکان زائران با هماهنگی موکب کمک می کنند.

 

وی با بیان اینکه برخی از مردم تمام زندگی خود را در این ایام وقف زائران اربعین حسینی می کنند، ادامه داد: برخی از مردم از خودروهای شخصی برای جابجایی زائران استفاده می کنند.

 

بابایی خاطرنشان، افزود: برخی هم خودروهای یک کش را با اسکان در مکان موکب برای یاری رساندن احتمالی به زائران در اختیار موکب قرار داده اند.

 

موکب مردمی شهید شکارچی شهرستان پلدختر بیان کرد:خدماتی نظیر شستن لباس های زائران حسینی با استقرار ماشین های لباسشویی، پذیرایی شربت و چای، اقامه نماز جماعت همراه با نوحه خوانی و سینه زنی در این موکب به زائران اربعین حسینی ارائه می شود.


بابایی اظهار کرد: تمامی هزینه های این موکب از طریق خیرین و حمایت های مردمی تامین می شود.

 

موکب داران با پذیرایی و خدمات ارزشمندی که در این ایام به زائران حسینی ارائه می دهند، الگویی ماندگار برای جامعه و نسل های جدید هستند.