کانون های مساجد نقشی تاثیرگذار در جامعه دارند
کانون هاي مساجد نقشي تاثيرگذار در جامعه دارند
امام جمعه الیگودرز:

کانون های مساجد نقشی تاثیرگذار در جامعه دارند

حجت الاسلام سرلک با اشاره به نقش تاثيرگذار کانون هاي مساجد در احياي کارکردهاي مساجد، گفت: کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد با جذب حداکثري جوانان و نوجوانان مي‌توانند نقش مهمي در مقابله با شبه‌ها و هجمه‌هاي دشمنان داشته باشند.
شناسه خبر : 52238 تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۳۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهمنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان لرستان لرستان، حجت الاسلام مهدی سرلک امروز در جلسه شورای امور مساجد شهرستان الیگودرز که با حضور کارشناسان ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد، اظهار داشت: مساجد پایگاه های دین و فرهنگ دینی هستند.

 

امام جمعه شهرستان الیگودرزافزود: احیای کارکردهای مسجد، برنامه ریزی برای ترویج فرهنگ دینی و فرهنگ عمومی جامعه، ترویج فرهنگ قرآنی، سیره نبوی و معارف و آموزه‌های اهل بیت(ع) و همچنین مبارزه با هجمه‌های فرهنگی و استفاده از ابزارها و زبان‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی در مساجد ضروری است.

 

وی با اشاره به تشكيل ستاد رسيدگی به امور مساجد در اليگودرز خبر داد و گفت: این شورا در سياستگذاری در باب مساجد به‌عنوان سرچشمه‌های معارف اسلامی نقش مهمی دارد.

 

امام جمعه و رييس شورای فرهنگ عمومی اليگودرز، در ادامه با اشاره به اثرگذار بودن فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد، افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با جذب حداکثری جوانان و نوجوانان می‌توانند نقش مهمی در مقابله با شبه‌ها و هجمه‌های دشمنان داشته باشند.

 

حجت الاسلام سرلک با بیان اینکه ترکیب فرهنگ و هنر در کانون‌ها حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: فرهنگ سبب عمق بخشیدن به فعالیت‌ها و هنر سبب جذابیت و اثرگذاری می‌شود، ترکیب این دو ویژگی سبب تمایز فعالیت‌های کانون‌ها در مساجد شده است.