52 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان لرستان راه اندازی شد
52 کانون فرهنگي هنري در مساجد استان لرستان راه اندازي شد
مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان:

52 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان لرستان راه اندازی شد

چگني نژاد، گفت: از ابتداي سال جاري تاکنون 52 کانون فرهنگي هنري مسجد در استان لرستان راه اندازي شده است.
شناسه خبر : 52315 تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۵۱

محمد چگنی نژاد در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی ستاد هماهمنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان لرستان، اظهار داشت: ارتقای کمی و کیفی کانون های فرهنگی هنری مساجد، از برنامه های محوری ستاد کانون های مساجد لرستان است.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان افزود: در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 52 کانون فرهنگی هنری مسجد در نقاط مختلف شهری و روستایی استان لرستان راه اندازی شده است.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون تعداد 485 کانون فرهنگی هنری مسجد در استان لرستان فعالیت می کنند، افزود: حدود 60 درصد از کانون های مساجد در مناطق روستایی راه اندازی شده است.

 

چگنی نژاد ادامه داد: احیای فعالیت های مسجد محور، جذب اقشار مختلف بویژه جوانان و نوجوانان به مساجد، آگاهی بخشی و بصیرت افزایی از اهداف کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان افزود: مقابله با توطئه های دشمنان، شناسایی و پرورش استعدادها و  توانمندسازی و به کارگیری خلاقیت های فرهنگی هنری بچه های مسجد از دیگر رویکردهای کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

 وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد با محوریت ائمه جماعت مسجد و محله محوری فعالیت می کنند، ادامه داد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد به ویژه در مناطق محروم و روستایی استان به عنوان پایگاه های مهم فرهنگی، مرکز حضور و توجه جوانان و نوجونان به فعالیت های فرهنگی، دینی، مذهبی و هنری است.

 

چگنی نژاد خاطرنشان کرد: با توجه به گستره جغرافیایی استان، راه اندازی و تاسیس کانون های فرهنگی و هنری، زمینه ساز اجرای فعالیت ها و برنامه های فرهنگی، ترویج و نهادینه سازی فرهنگ دینی و همچنین جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان لرستان با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گسترده‌ترین شبکه‌های فرهنگی و اجتماعیاظهار کرد: تلاش می شود در مباحث اجتماعی، فرهنگی، کسب و کار، آموزش و تحصیل نیازهای محلات ارزیابی و در کانون های فرهنگی هنری مسجد در راستای رفع این نیازها اقدام شود.