اجرای طرح شنبه های کتاب در کانون های مساجد استان لرستان
اجراي طرح شنبه هاي کتاب در کانون هاي مساجد استان لرستان
مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان خبرداد؛

اجرای طرح شنبه های کتاب در کانون های مساجد استان لرستان

چگني نژاد، افزود: همزمان با هفته کتاب، طرح شنبه هاي کتاب در کانون هاي مساجد استان لرستان اجرايي شده است.
شناسه خبر : 53211 تاریخ انتشار : ۷ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۵۵

محمد چگنی نژاد در گفت و گو با روابط عمومی ستاد هماهمنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان لرستان، اظهار داشت: طرح «شنبه‌های کتاب مساجد» با محوریت خانواده همزمان با هفته کتاب در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان آغاز شده است.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان افزود: طرح ملی «شنبه‌های کتاب مساجد» در چند سال اخیر یکی از اصلی‌ترین‌ فعالیت‌های ستاد در عرصه ترویج فرهنگ مطالعه در سطح مساجد، بوده است که به صورت مستمر برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: در گام اول برگزاری طرح ملی شنبه‌های کتاب مساجد، مجموعه هشت‌جلدی «قهرمان من» در سطح مساجد در حال معرفی است.

 

چگنی نژاد بیان کرد: این اثر در مورد زندگی شخصیت‌ها و انسان‌های تاثیرگذار جامعه اسلامی‌مان بوده و مخاطبان این مجموعه هشت‌جلدی کودکان و نوجوانان هستند؛ در نتیجه معرفی این آثار در مساجد نه تنها می‌تواند زمینه‌ای برای پیوند هرچه بیشتر میان این گروه‌های سنی با کتاب باشد بلکه از سوی دیگر آنها را با قهرمانان و جوانان مومنِ انقلابی و دغدغه‌مند آشنا می‌سازد.

 

وی ادامه داد: اقدام دیگر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور ذیل طرح «شنبه‌های کتاب مساجد» معرفی مجموعه ۱۵ جلدی «سرگذشت استعمار» در مساجد و کانون‌های سراسر کشور است.

 

 چگنی نژاد ادامه داد: هدف ما از انتخاب این مجموعه این بود که علاوه بر معرفی فرهنگ بومی اسلامی ایرانی، تلاش بی‌وقفه استعمار را در راستای زدودن این فرهنگ برای مخاطبان مسجد بازگو کنیم.