فعالیت بانوان در مساجد از کلیدی ترین نقاط موثر در شبکه سازی فرهنگی است
فعاليت بانوان در مساجد از کليدي ترين نقاط موثر در شبکه سازي فرهنگي است
مدیرکانون فرهنگی هنری تخصصی شکوفه های ظهور:

فعالیت بانوان در مساجد از کلیدی ترین نقاط موثر در شبکه سازی فرهنگی است

گراوند با بيان اينکه بانوان اثرگذاري بالايي در رشد و تعالي جامعه دارند؛ افرود: فعاليت بانوان در مساجد از کليدي ترين نقاط موثر در شبکه سازي فرهنگي است.
شناسه خبر : 53437 تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۲۷

شبنم گراوند، در گفت و گو با روابط عمومی ستاد هماهمنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان لرستان، اظهار داشت: مساجد اصلی‌ترین پایگاه و رکن فعالیت‌های اجتماعی در نظام و تمدن اسلامی هستند.

 

مديرکانون فرهنگي هنري تخصصي شکوفه هاي ظهور استان لرستان با اشاره به اینکه زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه نقش مهمی در ترویج فرهنگی و مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان دارند، افزود: حضور زنان در مساجد بیانگر حضور فعال آنها در جامعه اسلامی و مجامع دینی و مذهبی است.

 

 وی با اشاره به نقش مساجد از صدر اسلام تاکنون، ادامه داد: آغاز انقلاب اسلامی ایران از مساجد بود که محل تصمیم گیری های مهم و کارهای بزرگ بوده است و در طول انقلاب فرهنگ ساز و جریان ساز بوده است.

 

گراوند بیان کرد: همچنین در هشت سال دفاع مقدس، پایگاه سیاست و محل رویش نیروهای مؤمن و موحد و شهادت طلب در عرصه جهاد بوده است که امثال شهید حججی ها در سایه معنویت و انس با خدا و جلوت حشر با مردم عروج معنوی نمودند که در تمام عرصه‌ها زنان در عرصه‌های مختلف ایفای نقش کردند.

 

وی با اشاره به توطئه های دشمنان، افزود: انسجام و نقش آفرینی زنان مؤمن و متعهد در مساجد مهم ترین راه مقابله با توطئه های دشمنان است.

 

وی با بیان اینکه امروز زنان کشور ما در تمامی صحنه‌ها با وقار، کرامت، شخصیت، عفاف مانند مردان فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: زنان و بانوان بخش وسیعی از جامعه ما را تشکیل می دهند که اثرگذاری بالایی در رشد و تعالی جامعه دارند زیرا هر جا بانوان مسئولانه وارد شدند، پیشرفت هایی حاصل شد.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران، اظهار کرد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی زنان با حفظ شرایط و احکام اسلامی می‌تواند در تمامی مراجع و محاکم حضور داشته باشند.

 

وی با اشاره به راه اندازی کانون های فرهنگی هنری تخصصی خواهران در مساجد، ادامه داد: دراین کانون های فرهنگی هنری مسجد، لازم است با شناسایی و بهره گیری از ظرفیت های محله و مسجد و شبکه سازی و پرورش نیروهای متعهد در راستای اهداف مشخص شده حرکت کرد.

 

گراوند با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی منسجم برای کانون های تخصصی خواهران، ادامه داد: قطعا فعالیت و کنشگری خواهران در مساجد یکی از کلیدی ترین نقاط موثر در شبکه سازی فرهنگی است.