فعالیت های مسجد محور بستر ترویج سبک زندگی اسلامی است
فعاليت هاي مسجد محور بستر ترويج سبک زندگي اسلامي است
فعال فرهنگی استان لرستان:

فعالیت های مسجد محور بستر ترویج سبک زندگی اسلامی است

همتي با اشاره به اهميت ترويج فرهنگ ديني در جامعه، گفت: فعاليت مسجد محور بانوان بستر ترويج سبک زندگي اسلامي و مقابله با توطئه هاي دشمنان است.
شناسه خبر : 53438 تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۳۰

طیبه همتی در گفت و گو با روابط عمومی ستاد هماهمنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان لرستان، اظهار داشت: بانوان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه نقش مهمی در ترویج و نهادینه سازی ارزش های دینی و مقابله با توطئه های دشمنان دارند.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران یاس کبود، با اشاره به اهمیت و ضرورت انسجام فعالیت بانوان در مسجد، ادامه داد: افزود: ترویج و نهادینه سازی فرهنگ دینی بستر حل مشکلات ورفع  معضلات جامعه است.

 

وی با اشاره به اینکه جذب جوانان و نوجوانان به مساجد از رویکردهای مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد است، ادامه داد: جذب جوانان و نوجوانان، نخبگان و همه اقشار جامعه می‌تواند نسل جوان را از گزند تهاجم‌های فکری و فرهنگی مصون سازد.

 

همتی با بیان اینکه حضور زنان در مساجد موجب انسجام فعالیت مسجد محور می‌شود، خاطرنشان کرد: حضور بانوان در فعالیت های مسجد محور، با توجه به نقش بانوان در خانواده، می تواند بستر تمدن سازی اسلامی باشد.

 

وی با بیان اینکه حضرت زهر(س) و حضرت زینب(س) الگو های بانوان در فعالیت های اجتماعی بویژه در مساجد هستند، اظهار کرد: تاریخ اسلام گواه آن است که حضور صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها برای دفاع از ولایت و امامت در مسجد النبی خطبه فدکیه که در واقع خطبه ولائیه است را برای حاضران که نوعی حضور در عرصه اجتماع و سیاست بود را با شئونات اسلامی ایراد فرمودند.

 

همتی افزود: راه اندازی کانون های تخصصی خواهران در دل مساجد فرصتی برای بهره‌مندی از ظرفیت عظیم و بی‌بدیل بانوان در احیای نقش واقعی فرهنگی، آموزشی و تبلیغی مساجد، تربیت، رشد و توانمندسازی نیروهای متعهد انقلابی و کارآمد در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی در جوار مساجد و توسعه فرهنگ اصیل و ناب اسلامی ایرانی در مساجد است.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران یاس کبود، با تاکید برضرورت مساله محوری و برنامه محوری در کانون های فرهنگی هنری خواهران، اظهار کرد: لازم است در کانون های فرهنگی هنری تخصصی خواهران، مسائل محله محور و مسجد محور مورد بررسی قرار گرفته  و در مسیر حل آن از همه ظرفیت های شهرها و استان ها بهره گرفته شود.