پایگاه های قرآنی در مساجد لرستان راه اندازی می شود
پايگاه هاي قرآني در مساجد لرستان راه اندازي مي شود
مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان:

پایگاه های قرآنی در مساجد لرستان راه اندازی می شود

چگني نژاد گفت: با رويکرد ترويج و تقويت فرهنگ قرآني، پايگاه هاي قرآني در مساجد استان لرستان راه اندازي مي شود.
شناسه خبر : 53442 تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۳۳

محمد چگنی نژاد، در گفت و گو با روابط عمومی ستاد هماهمنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان لرستان، اظهار داشت: جرای طرح "هر مسجد یک پایگاه قرآنی" یکی از برنامه‌های شاخص ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) است.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان افزود: فعالیت های قرآنی همیشه محور اصلی برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد بوده است و در طول سال به اجرای آن برای گروه های سنی مختلف اهتمام ویژه دارند.

 

 وی با اشاره پایگاه های قرآنی در مساجد دارای ظرفیت قرآنی استان راه اندازی می شود، اذعان داشت: تاکنون پایگاه های قرآنی در تعداد هفت مسجداستان لرستان با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد راه اندازی شده است.

 

چگنی نژاد بیان کرد: پایگاه قرآن به مسجدی اطلاق می شود که علاوه بر برگزاری فعالیت های عمومی قرآن مثل کلاس های آموزش قرآن طرح تلاوت نور، در طول سال هم جلسات هفتگی تلاوت مجلسی قرآن کریم هم در ان مسجد برگزار شود.

 

وی بیان کرد: تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه ترویج فعالیت‌های قرآنی، قرار گرفتن تلاوت در خدمت تاثیرگذاری بر مستمع، انس با قرآن کریم، معارف قرآنی و حرکت به سمت فهم قرآن، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن و هم افزایی ظرفیت‌های قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد از جمله اهداف پایگاه های قرآنی است.

 

چگنی نژاد اظهار کرد: جزءخوانی، مسابقات قرآنی، محافل انس با قرآن، تفسیر و آموزش روخوانی و اعتقادی این کتاب بزرگ از مهمترین برنامه‌های این طرح به شمار می رود که در هر کانون به فراخور توانمندی آن مرکز اجرا می شود.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان افزود: برگزاری منظم جلسات، بارگذاری مستندات با کیفیت در سامانه، سطح کیفی برگزاری جلسات تلاوت، تعداد مخاطب و تبلیغات و اطلاع رسانی را از شاخص‌های اصلی ارزیابی کانون ها در طرح پایگاه های قرآنی اعلام کرد.