مشارکت کانون های فرهنگی هنری مساجد در تشییع شهدای گمنام
مشارکت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در تشييع شهداي گمنام
مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان:

مشارکت کانون های فرهنگی هنری مساجد در تشییع شهدای گمنام

چگني نژاد گفت: سه شهيد گمنام عمليات هاي خيبر، کربلاي ۶ و بدر در لرستان تشييع و در شهرهاي کوهناني، سپيددشت و فيروزآباد به خاک سپرده مي شوند.
شناسه خبر : 53720 تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۴۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهمنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان لرستان، محمد چگنی نژاد، اظهار داشت: ۲۶ آذرماه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس در شهرهای کوهنانی، سپیددشت و فیروزآباد به خاک سپرده می شوند.

 

وی افزود: آیین استقبال از شهدای گمنام از بیستم آذرماه با مشارکت ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان در شهرستان ها و مناطق مختلف استان لرستان برگزار شده است.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان بیان کرد: رو یکشنبه همزمان با شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س)  سه شهید گمنام ساعت ۹ صبح در میدان شهدا خرم آباد به سمت مصلی این شهرستان تشییع خواهند شد.

 

چگنی نژاد ادامه داد: مراسم تدفین شهدای گمنام فردا همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، در ساعت ۱۴ در شهرهای کوهنانی، سپیددشت و فیروزآباد برگزار می شود.

 

شهید گمنام ۲۲ ساله که در منطقه جزیره مجنون و عملیات خیبر به شهادت رسیده در کوهنانی، شهید گمنام ۲۰ ساله در منطقه سومار و عملیات کربلای ۶ به شهادت رسیده در سپیددشت و شهید گمنام ۱۸ ساله در منطقه شرق دجله و عملیات بدر به شهادت رسیده در فیروزآباد به خاک سپرده می شوند.

 

استان لرستان در مجموع ۶ هزار و ۵۵۵ شهید را در دوران رژیم ستمشاهی ، دفاع مقدس و پس از آن تقدیم نظام اسلامی کرده است که از این تعداد سهم خرم آباد ۲ هزار و سه ، بروجرد یک هزار و ۵۰۰ ، دورود ۶۱۹ ، الیگودرز ۵۸۹ ، ازنا ۴۰۶ ، کوهدشت ۵۰۷ ، الشتر ۳۸۶ ، دلفان ۲۴۹ ، پلدختر ۳۳۹ و رومشکان ۵۷ شهید است.