تلاش یک کانون تخصصی خواهران بری تقویت و توانمند سازی بانوان و خانواده
تلاش يک کانون تخصصي خواهران بري تقويت و توانمند سازي بانوان و خانواده

تلاش یک کانون تخصصی خواهران بری تقویت و توانمند سازی بانوان و خانواده

مديرکانون فرهنگي هنري تخصصي شکوفه هاي ظهورگفت: با بررسي توانمندي ها و آسيب هاي حوزه زنان و خانواده به دنبال توانمند سازي بانوان و صيانت از کانون خانواده ها هستيم.
شناسه خبر : 54168 تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۰۹

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان، جایگاه بانوان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه و نقش تاثیر گذاری و تربیتی که در خانواده دارند، همواره مورد توجه و تاکید قرار دارد تا جایی که دشمنان با صرف هزینه های گزاف مالی این جایگاه را مورد هدف هجمه های خود قرار داده است.

ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد با راه اندازی کانون های فرهنگی هنری تخصصی خواهران به دنبال تقویت فعالیت های بانوان در مساجد و محلات و مقابله با توطئه های دشمنان هستند.

ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در لبیک به مطالبات مقام معظم رهبری در موضوع زن و خانواده و به منظور ایجاد بستر پرورش زن تراز اسلام و انقلاب که نوعی ایجاد فرصت برای تمدن سازی است، اقدام به تاسیس کانون های تخصصی خواهران کرده است،

کانون فرهنگی هنری شکوفه های ظهور از کانون های فرهنگی هنری تخصصی خواهران است که طی چند ماه اخیر فعالیت خود را آغاز نموده و به دنبال توانمند سازی بانوان دراستای مقابله با توطئه های دشمنان و صیانت از کیان خانواده هاست.

این کانون فرهنگی هنری مسجد با اجرای طرح‌های حمایت از خانواده، فرزندآوری و بها دادن به دختران در فعالیت‌های فرهنگی و مسجدی، در مسیر تحقق الگوی سوم زن گام برمی دارد.

مدیرکانون تخصصی خواهران شکوفه های ظهور اظهار داشت: امروز نقش زن در خانواده مورد هدف هجمه های دشمنان قرار دارد و دشمن در قالب توطئه های مختلف تلاش می کند این نقش مهم و حیاتی را متزلزل کند.

شبنم گراوند افزود: دشمنان تلاش می کند نقش تربیتی موثر و انسان ساز زن را از او بگیرد و با این نیرنگ زنان را به سمت فعالیت های اقتصادی و ابزار سازی از زن سوق می دهد.

وی با بیان اینکه در دین اسلام به همه نیازهای اجتماعی به خوبی پاسخ داده شده است، افزود: نظام مقدس اسلامی ثابت کرد، زنان میتوانند با حفظ جایگاه مهم وموثر خود در خانواده با رعایت عفاف و حجاب در عرصه فعالیت اجتماعی هم بدرخشند و به خوبی نقش موثرخود را ایفا کنند.

گروند با اشاره به هجمه های دشمنان در حوزه خانواده و تربیت فرزندان، خاطرنشان کرد: کانون خانواده باوجود محبت وعشق مادرگرم می شودتمام اهل خانه احساس امنیت می کنند.

وی که در فعالیت های قرآنی و برنامه های مسجد محور ید طولانی دارد،  افزود: با راه اندازی کانون تخصصی خواهران در مسجد، در گام نخست با همراهی و مشورت فعالان مسجد به دنبال بررسی نقاط و قوت محله رفتیم.

گراوند بیان کرد: با برسی آسیب های اجتماعی و دغدغه های خانواده ها تلاش شد، با همراهی کارشناسان توانمند برنامه مدونی به عنوان نقشه راه فعالیت تهیه و در گام نخست فعالیت کانون تخصصی خواهران پیرو این برنامه حرکت کرد.

مدیر کانون فرهنگی هنری تخصصی شکوفه های ظهور، افزود: در دیگر گام با  دعوت قشر کثیری از بانوان و  دختران محله به مسجد، در خصوص فعالیت های کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران و برنامه های پیش رو برنامه ریزی شد.

وی ادامه داد: همچنین با راه اندازی گروه های فعالیت در حوزه مجازی در راستای اطلاع رسانی بیشتر به اهالی محله اقدام شد.

 راه اندازی گروه های تخصصی فرهنگی، دینی و اجتماعی در کانون تخصصی خواهران

وی افزود: در راستای تقویت فعالیت های کانون فرهنگی هنری تخصصی گروه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، دینی، قرآنی و رسانه در این کانون راه اندازی شد.

گراوند تاکید کرد: در این کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران تلاش می شود با برنامه ریزی مناسب و جذب همراهی و همکاری نخبگان و افراد توانمند فرهنگی و اجتماعی در راستای تقویت فرهنگ دینی و معرفی الگوی سوم زن مورد تاکید رهبر معظم انقلاب تلاش می شود.

برگزاری دوره های آموزشی بصیرت افزایی در کانون فرهنگی هنری مسجد

وی افزود: در همین راستا برنامه های مختلفی چون راه اندازی کارگاه های آموزشی، نشست های بصیرت افزایی، شناسایی و پی گیری مشکلات و آسیب های منطقه در دستور کار این کانون فرهنگی هنری تخصصی قرار گرفته است.

برگزاری دوره های آموزشی سبک زندگی برای بانوان

گراوند خاطرنشان کرد: با دعوت از کارشناسان توانمند استانی و شهرستانی دوره های  های آموزشی سبک زندگی اسلامی با رویکرد ترویج سبک زندگی اسلامی و مقابله با توطئه های دشمنان برگزار شده است.

برگزاری دوره های آموزشی تخصصی حمایت از خانواده

وی با اشاره به اهمیت حمایت از خانواده وفرزند آوری در جامعه، ادامه داد: با دعوت از کارشناسان توانمند، نشست های تخصصی پیرامون تربیت فرزند و حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ترویج و تشویق مادران برای فرزندآوری، برگزار شده است.

گراوند بیان کرد:  همچنین با دعوت از دختران جوان و مادران در زمینه ازدواج آسان جوانان و  توانمند سازی زوج های جوان در مسجد برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی با اساتید برجسته استانی، تاکنون نشست های تخصصی پیرامون تربیت فرزند و حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ترویج و تشویق مادران برای فرزندآوری، برپایی نشست هایی پیرامون عفاف و حجاب، برگزاری جلسات قرآنی و اخلاقی برگزار شده است.

برگزاری کارگاه آموزشی در زمینه حجاب و عفاف

مدیر کانون فرهنگی هنری تخصصی شکوفه های ظهور ادامه داد: همچنین در راستای تقویت فرهنگ حجاب و عفاف و مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان دوره آموزشی  در زمینه حجاب و عفاف با محوریت کانون فرهنگی هنری شکوفه های ظهور در این مسجد آغاز شده است.

برگزاری دوره های توانمند سازی و فقر زدایی با محوریت کانون فرهنگی هنری مسجد

گراوند ادامه داد: پس از بررسی وضعیت آسیب ها و مشکلات محله، تلاش شده است در قالب دوره های آموزشی بانوان خانواده های نیازمند توانمند سازی شود.

وی ادامه داد: در این راستا دوره های آموزشی تخصصی در راستای توانمند سازی بانوان در قالب دوره های آموزشی خیاطی، قالی بافی، صنایع دستی و در دست اقدام است.

تشکیل گروه جهادی از بانوان عضو کانون فرهنگی هنری  مسجد

مدیرکانون فرهنگی هنری شکوفه های ظهور: همچنین تیمی از بانوان جوان دارای توانایی هایی به عنوان گروه جهادی کانون فرهنگی هنری مسجد در راستای شناسایی نیازمندان و تلاش برای رفع مشکلات آنان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه با مراجعه منزل به منزل بانک اطلاعاتی از وضعیت نیازمندان محله تهیه شده است، ادامه داد: در این راستا با شناسایی مشکلات و جذب مشارکت خیرین در راستای پی گیری برای رفع آنها اقدام می شود.

گراوند با اشاره به اینکه فعالیت کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران شکوفه های ظهور در ماه های اخیر آغاز شده است، اظهار کرد:  تلاش ما جذب نسل جوان، بصیرت افزایی و آگاهی بخشی است که در راستای تحقق این هدف خلاقیت و روزآمدی را محور قرار خواهیم داد.

مدیرکانون فرهنگی هنری تخصصی شکوفه های ظهور افزود: در این راستا تلاش می شود  که با اجرای برنامه های پرمحتوا و در عین حال جذاب، از توانمندی اعضای کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران، نخبگان و افراد توانمند محله و کارشناسان توانمند بهره گرفته شود.