تجلیل از خانواده های قرآنی مساجد استان لرستان
تجليل از خانواده هاي قرآني مساجد استان لرستان
مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان:

تجلیل از خانواده های قرآنی مساجد استان لرستان

چگني نژاد گفت: به مناسبت گراميداشت مقام مادر همزمان با سالروز تجليل از کانون هاي فرهنگ هنري مساجد از خانواده هاي قرآني در مساجد استان لرستان تجليل شد.
شناسه خبر : 54294 تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۳۱

به گزارش ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان، محمد چگنی نژاد  اظهار داشت: با همراهی کانون های فرهنگی هنری تخصصی خواهران استان لرستان خانواده های قرآنی فعال در مساجد شناسایی شده اند.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان افزود: به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و در راستای تشکیل «قرارگاه نهضت قرآنی مساجد کشور» در ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و همزمانی آغاز این حرکت با ایام نکوداشت مقام زن و مادر و از سوی دیگر طبق برنامه‌ریزی‌های کلان ابلاغی مبنی بر فعال سازی کانون‌های تخصصی خواهران با اجرای سلسله برنامه‌های اقدام مشترک به صورت سراسری، به منظور تقویت و تکریم مقام خواهران و همچنین فعالان قرآنی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور خانواده ها و خانه های قرآنی استان شناسایی و تجلیل می شوند.

 

وی با اشاره به شناسایی و تکریم «خانواده‌های قرآنی توسط کانون‌های تخصصی خواهران ادامه داد: در این راستا هر کانون خواهر مجری شناسایی و ثبت یک خانواده در سامانه و اجرای برنامه تجلیل از همان خانواده قرآنی است.

 

چگنی نژاد افزود: در این راستا هر کانون تخصصی خواهران بر اساس شرایط اعلام شده نسبت به شناسایی و ثبت اطلاعات خانواده قرآنی بر اساس لینک (پرس لاین) ارسال شده (از ۱۵ دی ماه) اقدام لازم را انجام می دهند.

 

وی با اشاره به مولفه های ذکر شده برای معرفی خانواده های قرآنی، بیان کرد: خانواده‌ای که دارای سه یا بیشتر حافظ کل یا ۲۰ جزء می‌باشد، خانواده‌ای که دارای پدر و مادر حافظ کل هستند، خانواده‌ای که پدر، مادر و یا دیگر اعضای خانواده جزو رتبه‌های برتر استانی یا کشوری در مسابقات قرآن کریم باشند، خانواده ای که فرزند خردسال زیر هفت سال حافظ (۲۰ جزء تا کل) دارند و خانواده ای که دارای حافظ روشندل یا دارای معلولیت جسمی حرکتی باشند .

 

چگنی نژاد اظهار کرد: خانواده‌ای که دارای سه نفر یا بیشتر حافظ یا قاری، فرزندان خانواده در کودکی حافظ کل شدند، خانواده‌ای که دو نفر از اعضای خانواده دارای رتبه‌های برتر استانی یا کشوری در مسابقات قرآن کریم هستند، خانواده‌ای که دارای مفسر، مترجم یا مبلغ قرآنی در بین اعضای خانواده هستند، خانواده‌ای که مجاهدانه به صورت خانوادگی در امر آموزش یا سازماندهی کلاس‌های قرآنی و تربیت حافظان و قاریان تلاش فراوان دارند، از دیگر مولفه های مورد نظر برای انتخاب خانواده های قرآنی بوده است.

 

وی افزود:خانواده واقف و خیّر قرآنی که در برگزاری برنامه‌های قرآنی با کانون و مسجد همکاری ویژه دارند، خانواده‌ای که هنرمند فعّال در عرصه تولیدات فرهنگی، هنری با موضوع قرآن کریم باشند، خانواده قرآنی که همزمان مسئولیت یکی از نهادها یا موسسات قرآنی هستند و خانواده قرآنی که در شرایط ویژه از ظرفیت‌های حداقلی استفاده مجاهدانه در امر قرآن کریم دارند. (مثلاً: فعالیت قرآنی یا حفظ قرآن کریم به صورت خانوادگی در کپر عشایر با روستاهای کم برخوردار  از دیگر مولفه های مورد نظر برای انتخاب خانواده های قرآنی است.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان اظهار کرد اظهار کرد: محور برنامه تجلیل مادر خانواده قرآنی می‌باشد ، ضمن اینکه به منظور معرفی حداکثری خانواده‌های قرآنی مخاطبین کانون، برگزاری برنامه دیدار و تکریم در محیط مسجد می‌تواند جذابیت‌های برنامه‌ای ویژه داشته باشد.