اجرای طرح لشکر فرشته ها در مساجد استان لرستان
اجراي طرح لشکر فرشته ها در مساجد استان لرستان
مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان:

اجرای طرح لشکر فرشته ها در مساجد استان لرستان

چگني نژاد گفت: طرح لشکر فرشته‌ها به همت ستاد مساجد استان و با رويکرد شناسايي و تجليل از خانواده هاي قرآني در برگزار شده است.
شناسه خبر : 54352 تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۵۶

به گزارش ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان، محمد چگنی نژاد، در این مراسم اظهار داشت: طرح لشکر فرشته ها به مناسبت گرامیداشت سالروز میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) وبا رویکرد تقویت و تکریم مقام  مادران و فعالان قرآنی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، شناسایی و تکریم خانواده‌های قرآنی در دستور کار قرار گرفته است.

 

مدیرستادکانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان افزود: زمان اجرای این طرح بازه زمانی ۱۵ تا ۳۰ دی ماه است و بر این اساس هر کانون تخصصی خواهران مجری شناسایی و ثبت حداقل یک خانواده قرآنی در سامانه بچه‌های مسجد و تجلیل از این خانواده‌ها است.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این ایام مزین به نام بانوی گرامی اسلام، حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) است، دیدار و تجلیل از خانواده‌های قرآنی با محوریت تجلیل از مادر خانواده صورت می‌گیرد.

 

چگنی نژاد با اشاره به شاخص های تجلیل از خانواده‌های قرآنی افزود: خانواده‌های دارای ۳ یا بیشتر حافظ کل یا ۲۰ جز قرآن، خانواده‌ای که پدر و یا مادر حافظ کل باشند، خانواده‌ای که پدر و یا مادر و یا دیگر اعضای خانواده جزو رتبه‌های برتر استانی یا کشوری در مسابقات قرآن کریم باشند از مؤلفه‌های گروه اول خانواده‌های قرآنی هستند.

 

وی ادامه داد:  خانواده دارای فرزند خردسال حافظ ۲۰ جز یا کل قرآن، خانواده دارای حافظ روشندل یا معلولیت جسمی حرکتی، خانواده دارای مفسر، مترجم یا مبلغ قرآنی و خانواده‌ای که مجاهدانه در امر آموزش قرآن تلاش دارد، از دیگر شاخص‌ها در تجلیل از خانواده‌های قرآنی است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان اظهار کرد: خانواده واقف و خیر قرآنی در برگزاری برنامه‌های قرآنی، خانواده دارای هنرمند فعال در عرضه تولیدات فرهنگی و هنری قرآنی، خانواده‌ای که در شرایط ویژه از ظرفیت حداقلی استفاده مجاهدانه در امر فعالیت قرآنی دارد و خانواده‌ای که سه نسل در امر تعلیم قرآن هستند، از دیگر شاخصه‌ها در این تکریم‌ها به شمار می‌رود.

 

وی افزود: تجلیل از خانواده های قرآنی شهرستان خرم آباد با همکاری کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران فاطمیون در مسجد حضرت محمد(ص) برگزار شد.