تجلیل از خانواده قرآنی در شهرستان کوهدشت
تجليل از خانواده قرآني در شهرستان کوهدشت

تجلیل از خانواده قرآنی در شهرستان کوهدشت

به همت کانون فرهنگي هنري تخصصي شکوفه هاي ظهور، از خانواده فعال در عرصه قرآني تجليل شد.
شناسه خبر : 56042 تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۵۲

به گزارش ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان لرستان، محمد چگنی نژاد، مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان در حاشیه این مراسم، اظهار داشت:طرح لشکر فرشته‌ها از ۱۵ تا ۳۰ دی ماه اجرا می شود و بر این اساس هر کانون تخصصی خواهران مجری شناسایی و ثبت حداقل یک خانواده قرآنی در سامانه بچه‌های مسجد و تجلیل از این خانواده‌ها است.

 

وی با اشاره به شاخص های مورد نظر برای معرفی و تجلیل از خانواده های قرآنی افزود: خانواده‌های دارای سه یا بیشتر حافظ کل یا ۲۰ جز قرآن، خانواده‌ای که پدر و یا مادر حافظ کل باشند، خانواده‌ای که پدر و یا مادر و یا دیگر اعضای خانواده جزو رتبه‌های برتر استانی یا کشوری در مسابقات قرآن کریم باشند از مؤلفه‌های گروه اول خانواده‌های قرآنی هستند.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان بیان کرد: دیگر مولفه های مورد نظر در طرح لشکر فرشته ها، شامل خانواده دارای فرزند خردسال حافظ ۲۰ جز یا کل قرآن، خانواده دارای حافظ روشندل یا معلولیت جسمی حرکتی، خانواده دارای مفسر، مترجم یا مبلغ قرآنی و خانواده‌ای که مجاهدانه در امر آموزش قرآن تلاش دارد، از دیگر شاخص‌ها در تجلیل از خانواده‌های قرآنی است.

 

چگنی نژاد بیان کرد: دیگر مولفه شامل خانواده واقف و خیر قرآنی در برگزاری برنامه‌های قرآنی، خانواده دارای هنرمند فعال در عرضه تولیدات فرهنگی و هنری قرآنی، خانواده‌ای که در شرایط ویژه از ظرفیت حداقلی استفاده مجاهدانه در امر فعالیت قرآنی دارد و خانواده‌ای که سه نسل در امر تعلیم قرآن هستند، از دیگر شاخصه‌ها در این تکریم‌ها به شمار می‌رود.

 

گفتنی است، این  خانواده بخشی از منزل شخصی خود را وقف قرآن نموده و برای کودکان و نوجوانان محل دوره های آموزشی قرآنی برگزار می نمایند.

 

مادر خانواده که سه فرزند قرآنی را تربیت نموده است، خود حافظ 20 جزء قرآن است و همسر وی قاری و خیر قرآنی هستند و هر سه فرزند خانواده در زمینه حفظ و قرائت قرآن تلاش می کنند و فرزند بزرگ خانواده حافظ 10 جزء قرآن هستند.