تجلیل از خانواده قرآنی در شهرستان رومشکان
تجليل از خانواده قرآني در شهرستان رومشکان

تجلیل از خانواده قرآنی در شهرستان رومشکان

به همت کانون فرهنگي هنري تخصصي خواهران ياس کبود شهرستان رومشکان و با حضور امام جمعه اين شهرستان از خانواده فعال در عرصه قرآني تجليل شد.
شناسه خبر : 56642 تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۵۵

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، محمد چگنی نژاد،مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان در حاشیه این مراسم، اظهار داشت: طرح لشکر فرشته‌ها از ۱۵ تا ۳۰ دی ماه اجرا می شود و بر این اساس هر کانون تخصصی خواهران مجری شناسایی و ثبت حداقل یک خانواده قرآنی در سامانه بچه‌های مسجد و تجلیل از این خانواده‌ها است.

 

وی با اشاره به شاخص های مورد نظر در طرح لشکر فرشته ها برای شناسایی و تجلیل از خانواده های قرآنی مساجد، بیان کرد: خانواده‌های دارای سه یا بیشتر حافظ کل یا ۲۰ جز قرآن، خانواده‌ای که پدر و یا مادر حافظ کل باشند، خانواده‌ای که پدر و یا مادر و یا دیگر اعضای خانواده جزو رتبه‌های برتر استانی یا کشوری در مسابقات قرآن کریم باشند از مؤلفه‌های گروه اول خانواده‌های قرآنی هستند.

 

چگنی نژاد بیان کرد: دیگر مولفه ها شامل خانواده دارای فرزند خردسال حافظ ۲۰ جز یا کل قرآن، خانواده دارای حافظ روشندل یا معلولیت جسمی حرکتی، خانواده دارای مفسر، مترجم یا مبلغ قرآنی و خانواده‌ای که مجاهدانه در امر آموزش قرآن تلاش دارد، از دیگر شاخص‌ها در تجلیل از خانواده‌های قرآنی است.

 

وی بیان کرد: همچنین خانواده واقف و خیر قرآنی در برگزاری برنامه‌های قرآنی، خانواده دارای هنرمند فعال در عرضه تولیدات فرهنگی و هنری قرآنی، خانواده‌ای که در شرایط ویژه از ظرفیت حداقلی استفاده مجاهدانه در امر فعالیت قرآنی دارد و خانواده‌ای که سه نسل در امر تعلیم قرآن هستند، از دیگر شاخصه‌ها در این تکریم‌ها به شمار می‌رود.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با اشاره به فعالیت 38 کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران در استان لرستان، افزود: تاکنون با همراهی مدیران کانون های فرهنگی هنری تخصصی استان لرستان خانواده های قرآنی استان شناسایی شده اند.

 

گفتنی است، توران ولی زاده مادر خانواده، حافظ کل قرآن کریم و مادر چهار فرزند است و همسر وی از قاریان و فعالان فرهنگی مسجد هستند.

 

فرزند اول؛ حسنا امرایی پایه نهم ( حافظ جزء سی و نفر برتر مسابقات قرآن شهرستان رومشکان )، فرزند دوم: فاطمه امرایی پایه ششم( حافظ جزء سی نفر اول مسابقات ترتیل شهرستان رومشکان هستند.