اجرای طرح «مسجد پایگاه قرآن» در مساجد استان لرستان
اجراي طرح «مسجد پايگاه قرآن» در مساجد استان لرستان
مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان:

اجرای طرح «مسجد پایگاه قرآن» در مساجد استان لرستان

چگني نژاد گفت: طرح «مسجد، پايگاه قرآن» به صورت همزمان در 45 پايگاه قرآني مساجد استان لرستان آغاز شده است.
شناسه خبر : 57542 تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۱۱

به گزارش ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان، محمد چگنی نژاد، با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی، اظهار داشت: طرح « مسجد پایگاه قرآن» در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد و با حمایت ستاد کانون های مساجد کشور اجرایی شده است.

 

 مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان، افزود: در این راستا تاکنون تعداد 45 پایگاه‌ قرآنی در مساجد به‌همت کانون‌های فرهنگی هنری و با مشارکت ارکان مساجد راه اندازی شده است.

 

وی بیان کرد: در راستای اجرای طرح «مسجد، پایگاه قرآن»، کرسی‌های تلاوت قرآن کریم را با حضور قاریان برجسته استانی و کشوری برگزار می‌شود.

 

چگنی نژاد خاطرنشان کرد: ترویج و نهادینه سازی فرهنگ قرآنی، مقابله با توطئه های دشمنان، آشنایی مردم با زبان قرآن و قرآنی شدن فضای جامعه از رویکردهای اجرای این طرح است.

 

وی با بیان اینکه برنامه های پایگاه های قرآنی مساجد با بررسی ظرفیت ها و نیازسنجی از سطح محلات اجرایی می شود، افزود: شناسایی و ساماندهی قاریان قرآن از دیگر رویکردهای مهم اجرای این طرح است.

 

چگنی نژاد بیان کرد: به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد برنامه های مختلف قرآنی چون طرح تلاوت نور و محافل انس با قرآن در مساجد برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان اظهار کرد: طرح «تلاوت نور»، محافل انس با قرآن کریم، جلسات خانگی تلاوت قرآن همراه با تفسیر و ترجمه در کانون‌های مساجد استان به ویژه در مناسبت‌های ملی و مذهبی برگزار می‌شود.