مشارکت کانون های فرهنگی مساجد در برگزاری مراسم معنوی اعتکاف
مشارکت کانون هاي فرهنگي مساجد در برگزاري مراسم معنوي اعتکاف
مدیرستادکانون های مساجد استان لرستان:

مشارکت کانون های فرهنگی مساجد در برگزاری مراسم معنوی اعتکاف

چگني نژاد گفت: با همکاري کانون هاي فرهنگي هنري مساجد برنامه هاي فرهنگي در مراسم معنوي اعتکاف برگزار مي شود.
شناسه خبر : 59556 تاریخ انتشار : ۴ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۵۵

 

 محمد چگنی نژاد اظهار داشت: همزمان با برگزاری مراسم اعتکاف  در مساجد شهری و روستایی استان تعدادی از کانون های فرهنگی هنری  مساجد با همکاری سایر نهادها و با اجرای برنامه های فرهنگی ، قرآنی و هنری برای جوانان و نوجوانان  در اجرای این مراسم معنوی مشارکت می کنند.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان افزود: با مشارکت کانون های فرهنگی هنری مساجد، برنامه های فرهنگی به صورت ویژه برای جوانان و نوجوان شرکت کننده در مراسم اعتکاف برگزار می شود.

 

چگنی نژاد خاطرنشان کرد: در برنامه‌های اعتکاف امسال تمرکز بر محورهای تشکیلات و مباحث معرفتی و تقویت فرهنگ دینی است.

 

وی با اشاره به برخی برنامه های اعتکاف، ادامه داد: استقبال و بدرقه معتکفین، برپایی ایستگاه مطالعه، اجرای سرود و همخوانی، برپایی محفل انس با قرآن، برگزاری مسابقه احکام و برپایی  مراسم سخنرانی و مداحی از جمله برنامه هایی است  که همزمان با این ایام به همت کانون های مساجد استان برگزار می شود.

 

چگنی نژاد خاطرنشان کرد: برگزاری تلاوت روزانه قرآن، آشنایی با مفاهیم دینی، برنامه های سخنرانی و تفسیر قرآن، پرسش و پاسخ، فعالیت کتابخانه های باز کانونها در داخل مساجد، توزیع بروشور فرهنگی و اعمال این ایام، پذیرایی از معتکفین، همکاری در ثبت علاقمندان خواهر و برادر برگزاری گفتمان دینی و هماهنگی با خیرین از دیگر برنامه های این استان برای اعتکاف است.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان با اشاره به اینکه هرسال مراسم معنوی اعتکاف با حضور پرشور مردم بویژه جوانان و نوجوانان در مساجد برگزار می شود، اظهار کرد: مراسم ملی و مذهبی فرصتی برای بصیرت افزایی و روشنگری است.