گردهمایی گروه های نماشی کانون های مساجد لرستان برگزار می شود
گردهمايي گروه هاي نماشي کانون هاي مساجد لرستان برگزار مي شود

گردهمایی گروه های نماشی کانون های مساجد لرستان برگزار می شود

گردهمايي گروه هاي نمايشي کانون هاي فرهنگي هنري استان لرستان با حضور حسين عالم بخش مشاور هنري ستاد کانون هاي مساجد در خرم آباد برگزار شد.
شناسه خبر : 59946 تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۷:۴۲

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان، حسین عالم بخش در این برنامه که عصر امروز (12بهمن) در سالن جلسات اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به اهمیت هنر در اشاعه ارزش های دینی و فرهنگی، اظهار داشت: ارتقای سطح اندیشه اصلی‌ترین وظیفه هنرهای نمایشی است و اگر می‌خواهیم اندیشه دینی و اسلامی بین نوجوانان و جوانان گسترش یابد، باید از توانایی‌های هنر نمایش بهره بگیریم.


مشاور هنری ستاد کانون های مساجد در خرم آباد با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص هنر متعالی، افزود: تئاتر مسجدی و تقویت و توسعه آن می‌تواند به عنوان احیاگر هنر در مساجد، نقش بسیار مهمی در مردمی سازی هنر تئاتر و نمایش داشته باشد.


وی با بیان اینکه اصلی‌ترین وظیفه نمایش، ارتقا سطح اندیشه است، خاطرنشان کرد: برای گسترش اندیشه دینی و اسلامی بین نوجوانان و جوانان باید از توانایی‌های هنر نمایش استفاده کنیم که انتظار می‌رود هنرمندان کانون‌های فرهنگی مساجد با استفاده از این نمایشنامه‌ها بتوانند کارهای ماندگاری ارائه کنند.


عالم بخش در ادامه خواستار احیا کارکردهای هنری مساجد و پیوند دوباره مسجد و تئاتر شد و افزود: معتقدیم که می‌توان با استفاده از پتانسیل و ظرفیت موجود در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در شهرها و روستاهای کشور کارهایی را انجام داد که باعث ارتقا سطح اندیشه همه افراد جامعه باشد.


 مشاور هنری ریاست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، ترویج بینش درست و راه درست نفوذ به دلها را مهمترین هنر  هنرمندان مسجدی برشمرد و افزود:  میتوان از راه هنر ارزش های دینی به بهترین نوع ارائه کرد. 


 
عالم بخش،  مهمترین هدف هنر به ویژه هنر های نمایشی را ارتقا اندیشه و سبک زندگی بیان کرد و گفت: چنانچه قالب و محتوای هنر به درستی بیان و تعریف شود تاثیر گذار خواهد بود. 


وی، ترویج هنر در فعالیت های مسجدی را ضروری دانست و اضافه کرد: با هنر میتوان راه نفوذ به دلها را برای معرفی اهل بیت به بهترین نحو انجام داد. 


عالم بخش، در پایان جشنواره تئاتر شبستان و تلاش برای راه اندازی مدرسه تئاتر شبستان از اقدامات  پیش روی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خواند و افزود:  تلاش می شود با حضور در استان ها و برگزاری دوره های آموزشی و شناسایی هنرمندان متعهد ارزشی از بچه های مساجد  شبکه ای از هنرمندان مسجدی در کشور ایجاد نماییم. 


 در پایان این نشست گروههای نمایشی کانون های مساجد به بیان دغدغه ها و مطالبات خود در حوزه هنر پرداختند.