20 کانون فرهنگی هنری مسجد در استان لرستان افتتاح شد
20 کانون فرهنگي هنري مسجد در استان لرستان افتتاح شد

20 کانون فرهنگی هنری مسجد در استان لرستان افتتاح شد

مراسم نمادين افتتاح 20 کانون فرهنگي هنري مسجد استان لرستان در مصلي نماز جمعه شهرستان سلسله برگزار شد.
شناسه خبر : 60343 تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۵۹

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان، محمد چگنی نژاد امروز در مراسم افتتاح کانون فرهنگی هنری در مصلی الشتر گفت: امروز به صورت همزمان 20 کانون فرهنگی هنری مسجد در استان لرستان افتتاح شده است.

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون 497 کانون فرهنگی هنری مسجد در استان لرستان راه اندازی شده است، افزود: مقابله با تهاجم فرهنگی غرب و  تلاش برای جذب اقشار مختلف بویژه نسل جوان و نوجوان به مساجد از مهم ترین اهداف راه اندازی کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان بیان کرد: در کانون های فرهنگی هنری مساجد با بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی، هنری و دینی در راستای ترویج و نهادینه سازی فرهنگ دینی و مقابله با توطئه های دشمنان تلاش می شود.

 

وی احیای مساجد را از دیگر اهداف کانون های فرهنگی هنری مساجد خواند و  خاطرنشان کرد: مساجد سنگری قدرتمند در مقابل توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان، و بستری برای تربیت صحیح نسل جوان و نوجوانان هستند.

 

چگنی نژاد همچنین با اشاره به راه اندازی کانون های فرهنگی هنری تخصصی خواهران در استان لرستان افزود: تاکنون 38 کانون فرهنگی هنری خواهران در استان لرستان راه اندازی شده است.

 

در این مراسم مجوز فعالیت کانون و حکم مسئولیت به مدیران کانون‌های جدیدالتاسیس، کانون فرهنگی هنری مصلی شهرستان سلسله به صورت نمادین اعطاء شد.

 

آیین افتتاح کانون فرهنگی هنری افق در مسجد و مصلی امام سجاد (ع) شهرستان الشتر با حضور امام جمعه  شهرستان ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیات امنای مسجد برگزار شد.