باشگاه بچه های مسجد، فرصتی برای جذب حداکثری نوجوانان به مساجد است
باشگاه بچه هاي مسجد، فرصتي براي جذب حداکثري نوجوانان به مساجد است
مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان:

باشگاه بچه های مسجد، فرصتی برای جذب حداکثری نوجوانان به مساجد است

چگني نژاد با اشاره به اهميت مشارکت کانون هاي رابط شهرستاني در اجراي طرح باشگاه بچه هاي مسجد، گفت: طرح مسجد ياروان فرصتي براي افزايش جذب کودکان، نوجوانانو جوانان به مساجد است.
شناسه خبر : 60395 تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۲۷

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان، محمد چگنی نژاد امروز در جمع کانون های فرهنگی هنری رابط شهرستان خرم آباد، اظهار داشت: طرح باشگاه بچه های مسجد «یاوران مسجد» اقدام به ایجاد و توسعه شبکه مدیران، کارکنان، کانون های معین و فعالان مسجدی با رویکرد جذب نوجوانان و جوانان به کانون های فرهنگی هنری مساجد کند و در واقع به تشکیل حلقه های میانی در سطح مساجد کمک کند.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان افزود: این طرح با هدف افزایش تعداد اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد، افزایش تعداد کانون های مساجد، زمینه سازی برای پیوند شبکه کانون های مساجد با نهاد خانواده، مدارس، مراکز و نهادهای آموزشی، اجتماعی و فرهنگی و ایجاد بستر ارائه خدمت به بچه های مسجد اجرایی می شود.

 

وی با بیان اینکه این طرح از بهمن ماه آغاز و تا 11 اسفند سال جاری ادامه دارد، افزود: مهمترین هدف در این طرح حمایت از بچه های مسجد بواسطه ثبت اعضا، تکمیل کادر وارکان کانون های فرهنگی هنری مساجد در سامانه بچه های مسجد است که کانون ها با کسب حداقل 50 امتیاز در هفته از طریق ثبت نام عضو در سامانه، تکمیل مشخصات فردی عضو و در واقع افزایش اعضا می توانند در قرعه کشی شرکت کرده و از جوایزی نظیر لپ تاب، کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و غیره بهره مند شوند.

 

 چگنی نژاد خاطرنشان کرد: قرعه کشی در سطوح کانونی و اعضا به صورت هفتگی انجام می شود و شرط ورود به آن، کسب حداقل امتیاز در هر هفته بوده و نتایج قرعه کشی یکشنبه هر هفته از طریق سایت بچه های مسجد اطلاع رسانی و جوایزی اهدا می شود.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان اظهار کرد: ان شاالله با همکاری و همراهی مدیران کانون های رابط شهرستانی شاهد افزایش کیفی و کمی کانون ها و همچنین اعضای کانون های مساجد درسطح استان باشیم.

 

چگنی نژاد با اشاره به اینکه  کانون های فرهنگی هنری مساجد نقش مهمی در هم افزایی بین ارکان مسجد دارند، افزود: با توجه به حضور نوجوانان و جوانان در این مجموعه‌های فرهنگی، کانون ها می توانند برای نظام کادرسازی لازم را داشته باشند.

 

وی پایگاه انقلاب و ساماندهی نیروها را مساجد دانست و افزود: با توجه به هجمه‌های دشمنان بر علیه نظام و انقلاب اسلامی، کانون ها با اجرای برنامه های مطلوب و ارزشمند می توانند باعث شکوفایی حوزه فرهنگ، هنر و دیگر حوزه های مختلف در جامعه باشند.

 

چگنی نژاد، افزود: احیای فعالیت های مسجد محور، جذب اقشار مختلف بویژه نسل جوان و نوجوان به مساجد، بصیرت افزایی و آگاهی بخشی و مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان از رویکرد های مهم فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

وی با اشاره به ماندگار بودن فعالیت های فرهنگی مسجد محور، گفت: با توجه به حضور نوجوانان و جوانان اجرای برنامه تربیتی با رویکرد پرورش نیروهای متعهد از دیگر رویکردهای کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

 گفتنی است، در ادامه این نشست با بررسی نقاط ضعف و قوت کانون های فرهنگی هنری مساجد در زمینه اجرای مطلوب برنامه های اثرگذار در کانون های فرهنگی هنری مساجد  تبادل نظر شد.