توسعه و تقویت فرهنگ قرآنی از رویکردهای مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد است
توسعه و تقويت فرهنگ قرآني از رويکردهاي مهم کانون هاي فرهنگي هنري مساجد است
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان:

توسعه و تقویت فرهنگ قرآنی از رویکردهای مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد است

چگني نژاد با اشاره به اجراي طرح در استان لرستان، گفت: اين طرح با رويکرد توسعه و تقويت فرهنگ قرآني در بين آحاد مردم جامعه بويژه نسل جوان و نوجوان برگزار مي شود.
شناسه خبر : 60424 تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۰۳

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان، محمد چگنی نژاد امروز در مراسم رونمایی از سایت موسسات قرآنی و نشست هماهنگی و همفکری طرح «مسجد، پایگاه قرآن»، اظهار داشت: اجرای طرح ملی «مسجد، پایگاه قرآن» مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر احیای جلسات سنتی قرآن کریم در مساجد و تبدیل مساجد به پایگاه های قرآن است.

 

وی با اشاره به اجرای موفق طرح روزانه تلاوت نور در مساجد سراسر کشور توسط ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد، افزود: برگزاری محافل قرآنی، اجرای طرح تفسیر قرآن توسط ائمه جماعت، برگزاری مسابقات قرآنی سراسری مدهامتان و برگزاری کلاس های آموزشی قرآنی شامل قرائت قرآن، آموزش تجوید، صوت و لحن و اذان و... در دستور کار کانون های فرهنگی هنری مساجد قرار دارد.

 

چگنی نژاد با اشاره به اینکه امسال طرح ملی « مسجد پایگاه قرآن» در مساجد آغاز شده است، ادامه داد: مدیران کانون ها می توانند با مراجعه به سامانه بچه های مسجد درخواست حضور قاری قرآن را ثبت کرده و برنامه های کرسی تلاوت را با حضور قاریانی که برای حضور در کرسی های تلاوت با ثبت نام در سامانه اعلام آمادگی کرده اند، انجام دهند.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان  گفت: در راستای اجرای طرح « مسجد، پایگاه قرآن» و در تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر هر مسجد یک پایگاه قرآنی، 30تاکنون  پایگاه قرآنی در کانون های مساجد استان لرستان راه اندازی شد.

 

وی بیان کرد: در راستای اجرای طرح مسجد، پایگاه قرآن کرسی های تلاوت به منظور برپایی محافل انس با قرآن کریم و طرح تلاوت مجلسی به کانون فرهنگی هنری مجری این طرح اهداء گردیده است.

 

 چگنی نژاد  با یادآوری اینکه اطلاعات مربوط به قاریان قرآن در سامانه هر مسجد، پایگاه قرآنی ثبت شده است، گفت: هر کانونی که درخواست قاری برای برگزاری محافل قرآنی دارد می تواند با مراجعه به این سامانه قاری مورد نظر را به محفل خود دعوت کند.

 

وی افزود: ترویج سبک زندگی قرآنی و معارف قرآنی و حرکت به سمت فهم قرآن، انس با قرآن، قرار گرفتن تلاوت در خدمت تأثیرگذاری بر مستمع و تحقق منویات رهبری را از مهمترین اهداف این طرح است.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان اظهار کرد: در این طرح به صورت هفتگی محافل قرآنی و تلاوت مجلسی قرآن با دعوت از قاریان برجسته استان که در سامانه معرفی شده اند به میزبانی مساجد برگزار می‌شود .

 

 گفتنی است، پایگاه قرآنی در طرح « مسجد، پایگاه قرآن» به مساجدی اطلاق می شود که هر هفته جلسات تلاوت مجلسی قرآن را اجرایی نماید.