مسجد، سنگر اصلی در امر تربیت است
مسجد، سنگر اصلي در امر تربيت است
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

مسجد، سنگر اصلی در امر تربیت است

لروند با تاکيد بر ضرورت مشارکت دستگاه هاي متولي در عرصه فرهنگي و ديني جهت احياي مساجد، گفت: مساجد پايگاه قرآن و سنگر اصلي امور تربيتي هستند.
شناسه خبر : 60425 تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۰۵

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان، «محمد لروند» در  مراسم رونمایی از سایت طرح « مسجد، پایگاه قرآن» که به همت این ستاد برگزار شد، اظهار داشت: مسجد علاوه بر مرکزیت برای عبادت؛ محلی برای نشان دادن اتحاد و هماهنگی امت و تمسک جمعی به حبل الله برای رسیدن به اهداف الهی و انسانی و مرکزی برای حکومت و پس از آن مکانی برای تعلیم و تربیت است.

وی با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات مساجد و احیای جایگاه آنها افزود: همراهی و همفکری ادارات و نهادهای فرهنگی و قرآنی و متولیان مساجد در راستای احیای جایگاه مساجد ضروری است.

معاون فرهنگی و مدیر امور قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه مساجد پایگاه امور قرآنی هستند، بیان کرد: اجرای طرح« مسجد، پایگاه قرآن» توسط ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد، گامی موثر در راستای بازگشت فعالیت های قرآنی به مساجد است.

لروند با اشاره به فعالیت موسسات قرآنی در محیطی خارج از مساجد شد، بیان کرد: باید با همکاری نهادهای متولی در مساجد، فعالیت های قرآنی، دینی و فرهنگی در محیط مساجد برگزار شود.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت پیوند بین مساجد و مدارس، افزود: حضور دانش آموزان مدارس در جوار مساجد، بستری برای جذب این قشر به مساجد و برنامه ریزی در راستای مقابله با توطئه های دشمنان خواهد بود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه مساجد پایگاه اصلی امور تربیتی هستند، اظهار کرد:مسجد مرکز آموزش معارف دین و تربیت و پرورش مردم در پرتو بندگی و قرب خداوند است.

در ادامه این نشست، دیگر نمایندگان دستگاه های دینی و فرهنگی استام و فعالان قرآنی با بیان دغدغه های خود در حوزه مساجد، بر ضرورت رفع مشکلات مساجد و تقویت همفکری بین ارکان فعال در مساجد تاکید کردند.