نقش پررنگ کانون‌های مساجد در توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی
نقش پررنگ کانون‌هاي مساجد در توسعه و ترويج فرهنگ قرآني
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان بیان کرد:

نقش پررنگ کانون‌های مساجد در توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی

روانشاد با بيان اينکه تمسک به قرآن بايد در راس همه امورات باشد، گفت: کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد خدمات ارزشمندي در حوزه قرآن دارند.
شناسه خبر : 60909 تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۴۱

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان، اعظم روانشاد، با گرامیداشت ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد، شبکه گسترده دینی و فرهنگی هستند.

 

وی از کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان پایگاه دینی، فرهنگی و مردمی یادکرد و افزود: این کانون ها در زمینه احیای کارکرد مساجد، ترویج فرهنگ دینی، بصیرت افزایی بین آحاد مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان، کادرسازی و توانمند سازی و هدایت ظرفیت های مردمی و همچنین آسیب شناسی و مقابله با هجمه های فرهنگی نقش آفرین هستند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به گستردگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در مناطق شهری و روستایی، بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد پایگاه دینی، فرهنگی و مردمی هستند و فعالیت این کانون ها به ویژه راه اندازی کانون های فرهنگی هنری خواهران در مناطق روستایی و شهرهای کوچک در راستای ترویج فرهنگ دینی، تقویت فرهنگ عفاف و حجاب، آسیب شناسی و ترویج سبک زندگی اسلامی اثرگذار است.  

 

فعالیت فرهنگی کانون های مساجد ماندگار است

 

روانشاد بیان کرد: پایگاه مردمی بودن کانون های فرهنگی بستری جهت اعتلای فرهنگ اسلامی و تقویت فرهنگ عمومی در جامعه است و انجام فعالیت های فرهنگی مساجد در جامعه ماندگار است و در همین راستا شاهد هستیم که به اقتضای زمان و نیاز جامعه کانون های برنامه ریزی در راستای خدمت به جامعه در عرصه های مختلف را دارند.

 

وی با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی و هنری در راستای اعتلای فرهنگ اسلامی در جای جای کشور گام بر می دارند، عنوان داشت: این کانون های مساجد بازوان اصلی اجرای برنامه های قرآنی و فرهنگی هنری با محوریت ارزش های دینی و انقلاب اسلامی هستند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با بیان اینکه در سال جاری خدمات و فعالیت های بسیار ارزشمندی در حوزه کانون های فرهنگی و هنری مساجد انجام و تعامل بسیاری خوبی بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان وجود دارد، اظهارکرد: شاهد خدمات ارزشمند کانون ها در عرصه دینی، فرهنگی و هنری هستیم.

 

نقش پررنگ کانون مساجد در توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی

 

روانشاد در ادامه یادآور شد: در حوزه امور قرآنی کانون های مساجد برنامه هایی همچون جشنواره قرآنی مدهامتان را در راس برنامه های خود دارند و برگزاری این جشنواره بستر توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه به ویژه بین نسل جوان و نوجوان است.

 

روانشاد با تاکید بر ضرورت برنامه محوری فعالیت کانون های مساجد، افزود: با توجه به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم لزوم برنامه ریزی برنامه های قرآنی در مساجد، اهتمام ویژه جهت اجرای طرح زندگی با آیه ها، لایه های حفظ قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی توسط حلقه های میانی ضرورت دارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شعار محوری «هر مسجد یک پایگاه قرآنی»، خاطرنشان کرد: در این راستا باید مطالبات مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گیرد و با تبدیل مساجد در هر محله به پایگاه های قرآنی از این ظرفیت در راستای تبیین و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه به ویژه بین نسل جوان و نوجوان استفاده شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بیان کرد: تعامل مساجد محلات با یکدیگر، تشکیل جلسات و مسابقات قرآنی برای نسل نو در محلات اقدامی اثرگذار برای ورود نوجوانان و جوانان به وادی قرآن و به ویژه تربیت حافظان قرآن است.

 

وی در ادامه بر ضرورت تقویت برنامه های قرآنی تاکید کرد و بیان داشت: در طول ماه مبارک رمضان باید با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان در راستای ترویج و نهادینه سازی فرهنگ قرآنی در محلات تلاش شود.

 

روانشاد با اشاره به در پیش رو بودن عید باستانی نوروز اظهارداشت: با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی اسلامی و با مشارکت ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد، در مناطق گردشگری استان برنامه های فرهنگی اجرایی خواهد شد.