گام بلند بروجردی ها برای ساخت حسینیه در کربلا
گام بلند بروجردي ها براي ساخت حسينيه در کربلا

گام بلند بروجردی ها برای ساخت حسینیه در کربلا

موکب مردمي جوانان بروجرد، با مشارکت خيرين و مردم شهرستان بروجرد، کار ساخت حسينيه در شهر کربلا را آغاز نموده است.
شناسه خبر : 61118 تاریخ انتشار : ۵ فروردين ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۲:۲۵

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های مساجد استان لرستان، کربلا، واژه ای است که برای تک تک شیعیان بویژه ایرانی ها حاوی معانی عشق، ارادت، شجاعت، ایثار و تمام کلمات و تعابیر خوب است، چشمان هر ایرانی با شنیدن نام امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع)،  کربلا و اربعین اشک آلود شده و در ذهن او عشق و آرزوی دیدار یار نقش می بندد.

 

این عشق، در اربعین حسینی تجلی بیشتری یافته و نماد اتحاد شیعیان و وحدت آن ها حول محور ولایت می شود.

 

 شیعه در اربعین مشق عشق و ارادت می کند، در این بین مردم شهرستان بروجرد نیز مانند تمام مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی هر سال در اربعین حسینی با شور و هیجان فراوان با پای پیاده به سوی کربلای معلی حرکت می کنند تا با امام سوم شیعیان جهان تجدید بیعت کرده و در طول سال بر عهد خود در دفاع از ولایت باقی بمانند.

 

موکب مردمی جوانان بروجرد با همکاری خیرین و مردم مومن و انقلابی شهرستان بروجرد، آستین های همت را برای ساخت حسینیه در کربلا و ابراز عشق و ارادت به ارباب بی کفن آغاز نموده است.

موکب جوانان بروجرد،  پنج سال است که به مناسبت اربعین حسینی با رویکرد وحدت شهرستانی در کربلای معلی عمود 974 به زائران حسینی خدمات‌رسانی می‌کند و ایجاد موکب در کربلای معلی موجب افزایش خدمات دهی از قبیل:خیاطی – کفاشی – تعمیرویلچر و چرخ دستی – پیرایشگری – شارژ سریع تلفن همراه و... شده است، اما مساله ای که در این اقدام نیک بیش از هرچیز به چشم می خورد وحدت خاص و مثال زدنی مردم و مسئولین شهرستان بروجرد در هماهنگی پذیرایی از زائران امام حسین(ع) است.

با راه‌اندازی موکب جوانان بروجرد در کربلای معلی زمینه‌ای فراهم شد تا خدمات گسترده ای از قبیل:خیاطی – کفاشی – تعمیرویلچر و چرخ دستی – پیرایشگری – شارژ سریع تلفن همراه - خوشنویسی-ایستگاه بستنی سنتی بروجرد و..... در مسیر پیاده روی نجف کربلا توسط خدام این موکب صورت پذیرد.، در سال گذشته نیز، طی مدت کوتاهی مبلغی بالغ‌بر 60 میلیون تومان برای خدمات‌رسانی به زائران حسینی توسط مردم شهرستان بروجرد جمع‌آوری شد که به حدود ده هزار زائر خدمات رسانی بعمل آمد .

احداث حسینیه در کربلا کار عام المنفعه ای است

حسین اصالت پور، مدیر موکب مردمی جوانان بروجرد و مدیرکانون فرهنگی هنری کمیل در مورد احداث حسینیه در کربلای معلی، اظهار داشت: آرزو دارم روزی همه مومنین بروجرد، با هم، در حسینیه ای در کربلای معلی عزاداری کرده و به عشق مولایمان بر سر و سینه بکوبیم.

 

وی افزود: مردم بروجرد، مردمی خیر و ولایی هستند و اطمینان دارم ساخت حسینیه  در کربلا معلی به زودی محقق خواهد شد.

 

اصالت پور خاطرنشان کرد: به لطف الهی زمینی واقع در کربلای معلی عمود 974 به متراژ 550 با تایید ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات  به صورت رسمی در اختیار موکب جوانان بروجرد قرار گرفته است وامید می‌رود که روند ساخت حسینیه در کربلا در اسرع وقت با حمایت های خیرین عزیز صورت پذیرد.

 

ساخت و تجهیز  حسینیه در کربلا 15 میلیارد تومان هزینه دارد

مدیر اجرائی موکب جوانان بروجرد بیان کرد: سیل عظیم اربعین حسینی در کربلا مقدمه ظهور امام زمان (عج) است و برای اینکه بروجردی ‌ها از این قافله عقب نمانند، با توجه به در اختیار داشتن زمین در مسیر پیاده روی نجف_کربلا عمود 974 باید برای ساخت  زمین جهت احداث حسینیه تلاش شود.

 

اصالت پور اضافه کرد: با توجه به ارزش پول کشور عراق، برای ساخت زمین، هزینه‌ای بالغ‌بر پانزده میلیارد تومان نیاز است که می‌طلبد همه مردم شهرستان بروجرد در این جهت گام‌های بلندی بردارند.

 

این بار مغناطیس اربعین حسینی در شهرستان بروجرد، جمع کثیری از عاشقان اهل بیت علیهم السلام را گرد هم آورده و به برنامه ریزی و هماهنگی برای ابراز عشق و علاقه خدمت امام حسین(ع) تشویق کرده است.