راه اندازی 60 پایگاه قرآنی در مساجد استان لرستان
راه اندازي 60 پايگاه قرآني در مساجد استان لرستان
مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان خبرداد؛

راه اندازی 60 پایگاه قرآنی در مساجد استان لرستان

چگني نژاد با اشاره به اينکه راه اندازي کرسي هاي تلاوت قرآن در مساجد از رويکردهاي مهم ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد است، گفت: تاکنون 60 پايگاه قرآني در مساجد استان لرستان راه اندازي شده است.
شناسه خبر : 61385 تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۱:۲۷

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان، محمد چگنی نژاد، اظهار داشت: از شاخص های مهم احیای مساجد راه اندازی کارگاه‌های قرآنی در مساجد است.

 

 مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان افزود: کانون‌های مسجدی می‌توانند با برگزاری جلسات هفتگی قرآن، ارتباط با مساجد فعال قرآنی و برگزاری دوره‌های آموزشی همچون روخوانی و روانخوانی و تجوید اهداف طرح را محقق کنند.

 

وی افزود: با هدف استفاده از ظرفیت کانون‌های مساجد در راستای پیش برد برنامه های قرآنی، طرح مسجد پایگاه قرآن در کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار شده است.

 

چگنی نژاد با اشاره به اجرای موفق طرح روزانه تلاوت نور در مساجد سراسر کشور توسط ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد، افزود: برگزاری محافل قرآنی، اجرای طرح تفسیر قرآن توسط ائمه جماعت، برگزاری مسابقات قرآنی سراسری مدهامتان و برگزاری کلاس های آموزشی قرآنی شامل قرائت قرآن، آموزش تجوید، صوت و لحن و اذان در دستور کار کانون های فرهنگی هنری مساجد قرار دارد.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان ادامه داد: در راستای اجرای طرح مسجد، پایگاه قرآن کرسی های تلاوت به منظور برپایی محافل انس با قرآن کریم و طرح تلاوت مجلسی به کانون فرهنگی هنری مجری این طرح اهداء شده است.

 

وی با اشاره به اینکه اطلاعات مربوط به قاریان قرآن در سامانه هر مسجد، پایگاه قرآنی ثبت شده است، گفت: هر کانونی که درخواست قاری برای برگزاری محافل قرآنی دارد می تواند با مراجعه به این سامانه قاری مورد نظر را به محفل خود دعوت کند.

 

چگنی نژاد افزود: ترویج سبک زندگی قرآنی و معارف قرآنی و حرکت به سمت فهم قرآن، انس با قرآن، قرار گرفتن تلاوت در خدمت تأثیرگذاری بر مستمع و تحقق منویات رهبری را از مهمترین اهداف این طرح است.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان اظهار کرد: در این طرح به صورت هفتگی محافل قرآنی و تلاوت مجلسی قرآن با دعوت از قاریان برجسته استان که در سامانه معرفی شده اند به میزبانی مساجد برگزار می‌شود.